HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.03.23. 13:32 Meiklokje

Siketek idegen nyelvi oktatása

 Még tavaly készítettem kérdőívet a hallássérültek oktatásáról, de végül nem használtam fel, úh csak ketten töltötték ki. De az jutott eszembe, h érdekes lehetne belepillantani, úh akkor lássuk az elsőt(a személyes adatokat kivettem belőle utólag...):

 

Kérdőív a siketek idegen nyelvi oktatásáról

1. Hány éves vagy?

29

2. Milyen fokú a hallássérülésed?

Súlyosan nagyothallónak tartom magam J Avagy dB-ben mérve, meghaladja a 80dB-t.

3. Milyen idegen nyelvet/ nyelveket ismersz?

Angol társalgási szinten, német alapfok alatt J (mert a gimis 4 év nem nagyon maradt meg bennem)

4.Miért kezdtél el idegen nyelvet tanulni?

Mivel én hallók között jártam iskolába, már általánosban kötelező volt egy idegen nyelv.

5.Milyen iskolákban és hogyan tanultad?

a.,idegen nyelvb.,helyszínc.,heti óraszámd.,csoport létszámae.,résztvevők eloszlásaf.,módszerg.,hány évig tanultad?
angol

Általános iskola

 

 

Gimnázium 

Általánosban heti 2-3, Gimiben heti 3Általánosban 28-29en voltunk, Gimiben a 20fős osztályunk 2 csoportra volt osztvarajtam kívül mindenki halló voltNekem igazából gimiben romlott le nagy mértékben a hallásom, ilyenkor a szájrólolvasás volt nagy segítségemre.az Ált.sulival együtt 8 évig
németGimnáziumheti 320 fő-szájrólolvasás4
       
       

 


6. Melyik nyelvtanulási lehetőséget tartottad a leghatékonyabbnak? Miért?

Az angolt. Ha nemzetközi rendezvényre utazom, ott elsődleges az angol, ilyen nyelven vannak a kivetítések és a siketek többsége is ezt a nyelvet használja.

7. Jelelve vagy szájról olvasva hatásosabb-e szerinted a nyelvoktatás?

szerintem jelelve!

8. Min változtatnál a siketek idegen nyelvi oktatása során?

ez engem sajnos nem érint

9.Van nyelvvizsgád? Ha igen, milyen típusú?

nincs MÉÉÉG J

10. Milyen gyakran van szükséged az idegen nyelv tudásodra? 

Ha külföldre utazom, minden alkalommal!!

11. Mivel foglalkozol? Feltétel volt,hogy ismerj valamilyen idegen nyelvet,hogy felvegyenek a munkára?

Irodában dolgozok, nyelvtudás nem volt szükséges, de természetesen előnyt jelentett

12. Szerinted érdemes a siketeknek idegen nyelveket tanulni?

MINDENKÉPP!!!!!

13. Szerinted mi az oka annak,hogy viszonylag kevés siket ismer jól egy idegen nyelvet?

Talán az oktatás nehézsége, avagy kevés óra van jelnyelven

14. Ha külföldi hallókkal találkozol,akkor ugyanúgy tudsz velük kommunikálni, mint a magyar hallókkal, vagy nehezebb más nyelven?

Nehezebb, hiszen angolban a kiejtés is más, jobban oda kell figyelni.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr201020106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása