HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.06.10. 13:38 Meiklokje

Autóban

 Újból egy gyakorlati téma. A helyzet a következő: egyedül ülsz a hátsó ülésen autóban és ketten elöl. A többiek beszélgetnek, te meg csak nézed a tájat, mert úgysem tudsz így bekapcsolódni a beszégetésbe.

DE! Eszedbe jut vmi közepesen fontos kérdés,vagy közlendő, amit meg akarsz tudni (mikor érünk oda? elkérhetem az innivalót? stb...), ami annyira nem létkérdés,h félbeszakíts másokat,de mondjuk nem akarsz még fél órán keresztül szomjanhalni, vagy egyszerűen lehetetlen eltalálnod, h beszélnek-e.

Tehát a kérdés valójában az,h hogyan állapítsuk meg,h beszél-e vki ha csak a hátát látjuk? Illetve mi van ilyenkor?

Először is lehet ügyeskedni, a visszapillantóban megpróbálni kilesni,h mozog-e a szája. Vagy lehet nyakat kitekerni és trükközés nélkül meggyőgyődni róla. De lehetetlen egyszerre két emberre így figyelni. Mert akit épp kilestem, lehet,h nem beszél,de a másik vígan csacsoghat közben. Szóval elég kicsi az esély arra,h pont eltalálod,h mikor van beszédszünet, és akik nem ismernek még hülyének is néznek,h mit mocorogsz, v mit próbálsz szemezni a visszapillantóban:S

Szóval marad a közbeszólás egy olyan témába, amit nem is tudsz,h mi és csak reménykedhetsz,h nem vmi hülye helyzet jön ki belőle. Pl. épp vmi szomorú halálesetről beszélgetnek te meg közlöd,h milyen jó viccet találtam az újságban, felolvassam? Vagy ezen esetben akár csak simán fetrengsz hátul a  röhögéstől...... 

Aztán gondoltam már rá,h azt mondom,h elnézést,h közbeszólok. Az meg már milyen,ha épp nem is beszélnek, én meg itt bocsánatért esedezem:) Még a legjobb barátok esetében is hülye helyzet lehet, hát még ha nem is ismered annyira az illetőt, aki előtted ül. Én ezért csak akkor beszélek,ha kérdeznek, vagy ha tényleg olyat mondok, ami hallóként sem türne halasztást,h félbeszakítsak egy beszélgetést.

 

1 komment

Címkék: beszéd általában


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr131176700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2009.06.10. 22:45:47

Szerintem aki beszélget, az jellemzően közben gesztikulál is, még akkor is, ha közben vezet. Én például szoktam.
süti beállítások módosítása