HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.06.25. 12:40 Meiklokje

Támogatások(k)?

Azt tudom, hogy van fogyatékossági támogatás. Arra beadtam a kérvényt, de nem kaptam meg, azzal az indoklással,hogy tudok beszélni. Szóval ez kipipálva, ássam el magam, a szemükben nincs semmi bajom.

Van még valami? Ti mit tudtatok igényelni? Pl. a rokkantsági nyugdíj az hogy van? Akkor lehet kapni munka mellett? Kapnak valamit a pályakezdő fogyatékosok? Vagy mit lehet megpályázni? Mik a tapasztalataitok?

Jelenleg végeztem, munkám nincs, de ha találok, mit kap a munkahely? Nyilván jobban el tudnám adni magam, ha el tudnám mondani, milyen anyagi előnyökkel jár egy fogyatékos foglalkoztatása (tehát ad vmi kedvezményt az állam?).

A tapasztalatokat mailben (hallogatom@gmail.com) is várom.

Köszi.

12 komment · 1 trackback

Címkék: munka kérdés beszéd ügyintézés hallás hallássérült általában


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr941207558

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hallókészülék 2010.03.29. 12:28:30

Hallókészülékekre már létezik komoly TB támogatás....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalakóta 2009.06.26. 16:24:12

A fogyatékossági támogatás kész röhej.

Például a mozgássérültek támogatását segédeszköz használatához kötötték. Érkeztek a reklamációk, hogy ezzel éppen a legsúlyosabb sérültek maradnak ki. Erre nem a támogatás elvét változtatták meg, hanem bevették az ágyat is a segédeszközök közé.

Én is szörnyülködtem, amikor ezt behozták. Nem tudom, sírjak-e, vagy nevessek, hogy így ítélik oda a támogatásokat. Aki ezt kidolgozta, az nemcsak hogy nem szakember, de életében nem látott még fogyatékos embert. Ha pedig mégis szakértőnek számít, akkor az adott szakma szégyene.

Szalakóta 2009.06.26. 16:27:38

Szerintem az lenne igazságos, hogy az összes típusból a legsúlyosabb sérültek, és a többszörös fogyatékosok kapják a támogatást.

Ha pedig az ágy segédeszköz, akkor nyilvánítsuk segédeszközzé a papírt és az írószert is! :)

Meiklokje 2009.06.27. 10:37:00

de pont ez a helyzet siketeknél is! aki nem hall, nem használ hallókészüléket, nincs semmi segédeszköze. vagy a világítós csengó/óra is annak számít? akkor a logikájuk alapján szerezzek be és egyből fogyatékos leszek?:)
vagy feküdjek egész nap ágyban lustálkodva és akkor az segédeszköz?:)

Szalakóta 2009.06.28. 13:37:40

Ezen sajnos egylőre nem lehet változtatni.

kisördög22 2009.07.03. 09:43:20

Szia! Én most igényeltem a rehabilitációs járadékot. El kell menni a háziorvoshoz, és kérni egy ún. 4 oldalas beutalót (ő tudni fogja, mi az). Azzal el kell battyogni a nyugdíjbiztosítóhoz, ki kell tölteni egy rakat papírt. Aztán a nyugdíjbiztosító majd küld egy levelet, hogy mikor mehetsz az orvosi bizottság elé, ahova vinned kell minden papírodat, és megállapítanak egy bizonyos százalékot. Amikor én voltam 4 éve az elsőfokú orvosi bizottság előtt, akkor 67 % munkaképesség-csökkenést állapítottak meg. Most tudtam meg, hogy lehet igényelni ilyen rehab járadékot, szóval múlt hónapban elmentem házidokihoz, kértem beutalót, aztán elmentem a nyugdíjbiztosítót, kiderült, hogy nem jó a régi papírom, mert már nem munkaképesség csökkenésre állapítják meg a százalékot, hanem össz-egészségkárosodásra állapítják meg. Ismerősöm az ORSZInál dolgozik, pont egy ilyen orvosnak az asszisztense, ő mondta nekem ezeket a dolgokat, meg azt is, hogy 50%tól jár majd valami átmeneti ellátás, de a rehab csak 59%tól, ha jól emlékszem. Most épp az időpontra várok, 29én megyek majd az orvosi bizottság elé.
A rehab járadék mellett lehet dolgozni, de csak olyan munkát, amit ez a foglalkoztatási szakértő, vagy kicsoda állapít meg. Vagyis pontosítok, hülyeséget írtam, ez az ember segít munkát találni, ami az esetemben nagyon jól jön majd, mert munkanélküli vagyok, és mellette (max 2 évig) kaphatom a rehab járadékot. Remélem, kapom majd.....
Azt nem tudom, mi a helyzet akkor, ha van munkád. Akkor azt hiszem, fizetéstől függ, hogy kapsz-e vagy mennyit kapsz.... ennek utána kell érdeklődni, mert ezt a részt nem tudom :)
remélem, segítettem valamennyit.

kisördög22 2009.07.03. 09:50:08

A rokkantságit meg akkor lehet kapni, ha 2 évig kaptad a rehabot, és nem sikerült elhelyezkedni, akkor azt hiszem, 1 év szünet után lehet újra igényelni... és ha nem találsz munkát, akkor lerokkantanak, és jöhet a rokkant nyugdíj. Vagy valami ilyesmi... nemrég változtak meg a szabályok, úgyhogy még én sem vagyok teljesen képben, de a nyugdíjbiztosítónál tudnak segíteni ebben.
Ami a munkahelyet illeti, annyit tudok, hogy adókedvezmény van... én pl utólag tudtam ezt meg, úgyhogy az adóbevallásnál derült ki, hogy kb 40.000 ft járt nekem vissza (nem tudom most így hirtelen a pontos összeget, talán 42ezer... egy évre ennyi a maximálisan kapható pénz, amit mindenképpen megkapnak az egészségkárosodottak), ez havi felbontásban 3ezer valamennyivel több fizut jelent egyébként, de így utólag is vissza lehet igényelni adóbevallásnál.

Szalakóta 2009.07.03. 21:15:39

Bocs, hogy már egy másik témába tolakodok be, de itt megvan, hogy ki kaphat fogyatékossági támogatást:

www.aphasie.hu/1001.htm

kisördög22 2009.07.03. 21:22:06

Ez másik fajta támogatás, mint amit én mondtam ..... :)

sz_andi 2009.09.04. 14:32:46

@kisördög22:
Szia,
Ezt a rehabot hány %tól lehet igényelni vagy kapni?
Köszönöm

kisördög22 2009.09.11. 12:10:13

Rehabilitációs járadék 51% össz-egészségkárosodástól jár.
Voltam a vizsgálaton, és csak 40%-ot állapítottak meg :( úgyhogy én nem kaphatom, sőt az átmenetiről is lecsúsztam, mert nincs meg a szükséges munkaviszonyom... :S
Azt mondták, fellebbezni sem érdemes, mert egyik doki sem fog a halláskárosodásomra 51%ot megállapítani... ééérdekes :S

Meiklokje 2009.09.21. 14:07:01

én a 100%-os hallásvesztésemre se kapok semmit, azzal az indokkal, hogy tudok beszélni....

Tóth Ildikó 2013.08.27. 16:18:58

Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem küldik a pénzt.A telefont nem veszik fel,levélre nem válaszolnak.Nyugdíjat sem kap,ebben az évben fejezte be az iskolát.Jövedelem nélkül senki nem lehet.Hiába érdeklődök senki nem tud semmit mondani.
süti beállítások módosítása