HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.05.30. 20:24 Meiklokje

szerda

Jó sok minden történt,napokra bontva leírom.
Szóval kezdjük egy kis pletykával:) Délután voltam szájrólolvasás órán,és van ott egy néni,akivel jól összebarátkozunk. Érdeklik a nyelvek,vittem neki könyveket,amiből tanulhat stb.. Nagyon ambíciózus hölgy, nyelvvizsgázni akar. De mivel nyugdíjas,nem engedheti meg magának,h nyelvórára járjon. Én pedig felfedeztem,hogy van idegennyelvoktatás is nagyothallóknak. Naívan azt feltételeztem,h ingyenes. Meg is néztem,h mikor van,megadtam a néninek a pontos koordinációkat, és nagy örömmel ment. Ott szívélyesen fogadták, megmondták neki,h melyik könyv kell,amit be is szerzett köv. órára. Gondolom mindenki sejti,h nem 2Ftos áruról volt szó. De úgy gondolta,h ennyit talán még ki tud spórolni,ha kicsit jobban összehúzzák magukat a ferjével. Erre köv. órán közlik vele,h havi 8000ft lesz az óra. Szegény néni teljesen elkeseredett,és nem fog járni. Ezt már nem engedheti meg magának,a könyvre meg kidobta a pénzt. Hát én szégyelltem magam. Csak segíteni akartam. Azért közölhették volna vele első órán....
Ha esetleg van vki, aki ingyen elvállaná angolból,nagyon örülnék neki. Sztem nagyon jól tud írni(a beszédét ugye nem értem). Az English Grammar in Use-ból(ezt adtam neki kölcsön) már megcsinált 135 leckét. Szóval ambiciója is van! Én sajna nem tudok segíteni,mert ő nagyot halló,szóval kellene kiejtést is gyakorolni és az én angol tudásom ráadásul nem elég jó ahhoz,h vkinek átadjam. Várom az esetleges jelentkezőket! Előre köszönöm a néni nevében is.
Az óra után találkoztam a tanítványommal (mostantól L.) és a barátnőjével (mostantól V.). Elmentünk egy teázóba és ott beszélgettünk. V. hall,úh ő közvetített közöttünk,de próbáltunk L.-el kommunikálni azért. Írtam neki előre egy kis levelet meg próbáltuk egymást szájról olvasni. Ő sokkal profibb mint én, remélem majd én is eljutok arra a szintre!
Egyenlőre abban állapodtunk meg,hha 12én levizsgáztam,elkezdünk tanulni. Már készülgetek képkollekcióval!
Amúgy ők Hollandiában szeretnének dolgozni,azért lenne hasznos. Meg szerintem azért is jó,mert kint sokkal jobban elfogadják a siketeket. Pl. minden műsort kötelező feliratozni,még az élő közvetítést is. Vagy pl. a főnököm is arról a nyelvterületről származik és ő volt az egyetlen, akinek nem volt gond, h nem hallok. Pedig nincs is szükség hallásra a munkámhoz....

Szólj hozzá!

Címkék: munka órák


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr26495607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása