HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.06.13. 09:09 Meiklokje

Egyveleg

Mostanában azon gondolkoztam,h mennyi felesleges dologgal tépik az emberek a szájukat. Akit nem ismerünk,azzal is el tudunk csevegni teljesen felesleges dolgokról és itt nem csak az időjárás témára gondolok. Egyszerűen semmi értelme nincs, de az ember,csak mondja....
Ezt abból szűrtem le,h csak akkor érzem a hallásom hiányát a kommunikációban, ha ismerősökkel vagyok. Ugye akkor van mit megosztani,de a hétköznapokban abszolút nem zavar. Sőt talán még jobb is,mert nem hallom az agybeteget ordítani a metrón vagy ahogy a részegek óbégatnak.
Tegnap találtam egy cikket a siketekről. Arról szól,h a siketeknek is tartanak ECDL-tanfolyamot. Az újságot kidobtam,mire odakerült volna,h bemásoljam a cikett,úh itt a link:
http://www.metro.hu/mellekletek/palyafutas/cikk/257441
Úgy gondoltam,hha találok vmi siketekkel kapcsolatos írást,akkor itt meg fogom adni a linket. Nem fogom ezeket külön keresgetni, amivel tényleg talákozok, azt adom meg majd itt.
Tegnap megvolt az utolsó vizsgám,úh mostantól kis pihi jön! Mentünk is egyből ünnepelni este:) Megint biliárdoztunk. Hívtak egy fiút, akit nem ismertem, és így nem is nagyon kommunikáltam vele, mert ugye megint nem tudtam,h mit várhatok el. Az én barátaimnak szó nélkül a kezébe nyomom a kis beszélgetős füzetem, de egy idegennél furi lenne. Pedig én tiszta kommunikatív vagyok, érdekelnek az emberek. Szeretek beszélgetni, kérdezgetni,meg empatikus vagyok, és ha jön vki "új" szóval tartom, h ne érezze magát kirekesztettnek. Na mind1,majd rájövök,h h lehet ezt áthidalni.
Elkezdtem a fülembe csöpögtetni vmi növénykivonatot,amit a cérnabeültetésen kaptam. Kicsit fura érzés,meg máshogy zúg tőle a fülem. Remélem,h ez annak a jele, h beindult ott vmi.
Albérlet ügyben megint kaotikusak a dolgok, de talán úgy néz ki,h most révbe érek. Pedig sietnem kéne,mert lemondtam nyárra mindent,úh júliusban mindenképp költöznöm kell! Szerintem én ideális albérlő vagyok, mert nem fogom ordíttatni a zenét v. a tv-t.:) Na kíváncsi vagyok,h összejön-e majd ez,amit mondtak.
Amúgy azt nem is írtam még,h milyen kedvező a siketség az angol nyelvtudásomnak:) Ugyanis a főnökömnek csak külföldi DVD-i vannak szinte,úh csak angol felirattal tudom őket nézni. Így kénytelen vagyok felfrissíteni az ezirányú tanulmányaim:) Mondjuk azt hozzátenném,h ezeken gyakran találkozok hallássérültekenk is szóló angol felirattal.Ugye van elméletileg külön ilyen is. Olyan, mint a teletextes felirat. Kiírják, ha csörög egy óra,v ilyesmi.

ui:2008.06.15-én:
Egy link a hallássérültek informatikai oktatásásról:
http://izzo.inf.elte.hu/~hehe/tavoktatas/tav99/siketea.html

2 komment

Címkék: cikk film szabadidő elmélkedés albi gyógymód általában


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr75517736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalakóta 2008.06.15. 19:05:57

Szerintem az idegennek is kezébe adhatod a füzetet. De ne szó nélkül, hanem azzal, hogy siket vagy. Így tudni fogja, hogy mi a helyzet.

Meiklokje 2008.06.16. 18:43:23

ebben az esetben tudta,h nem hallok.
ő sem, meg én sem tudtuk kezelni a helyzetet....
majd próbálom jobban rávezetni az embereket,h mitévőek legyenek:)
süti beállítások módosítása