HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.06.19. 21:44 Meiklokje

Jelentem,hogy jeleltem:)

Ma volt az első jelnyelvi órám. Nagyon érdekes volt. Először a daktil abc-t tanultuk meg (ez a nemzetközi jel-abc) és utána néhány alapdolgot. Kicsit beszéltünk a siket kultúráról is. Érdekes volt az elején,h sok használt jel bent sincs a tankönyvben, vagy máshogy van benne:) Ezért örülök, h nem tanfolyamra járok, mert így a valós nyelvet ismerhetem meg, és talán majd könnyebben tudok kommunikálni, illetve jobban befogadnak majd. Kaptam azért kölcsön könyvet is, h itthon is tudjam gyakorolni, már házim is van:)

Az általam tartott holland órától jobban félek. Remélem nem veszem el már az elején L. kedvét tőle:) Sajnos nem vagyok tisztában az elvárásokkal, de megteszek minden tőlem telhetőt. Azt hiszem, h ez örök tanulság lesz számomra:)

Délután beültünk egy helyre és hirtelen felbukkant a Torinoban dolgozó bnőm! Meglepi hazalátogatást tett:) Mindent leírt nekem előre, amit mondani akart, és amíg a többieknek élménybeszámolt, én addig elolvastam, úh nem maradtam le semmiről:) Ráadásul megdícsért, h javult a szájról olvasásom. Neki elhiszem, mert ő mivel régen látott, tud objektív véleményt alkotni. Kaptam ajándékot is!:P Köszi S.!!!!

Holnap Pozsonyba megyek. Kíváncsi vagyok milyen élményeim lesznek, mint siket, Magyarországon élő, de  szlovák nemzetiségi leszármazottnak:) Ha lesz vmi izgi, majd leírom.  Sajna arra nem lesz időm, h az ottani magyar siketek helyzetét tanulmányozzam. Pedig biztos vagyok benne, h megérne egy beszámolót. Esetleg ha vki tud vmit a témáról, írja meg. Köszönöm!

A tegnap említett esti fókuszos riportról is várom a beszámolót! Köszi! Hétvégén majd utánanézek, hátha van vmi róla a neten.

Végezetül pedig megköszönném azon blogolvasók kitartását, akik reggel 6kor olvassák az irományaim. Ha megnézem a statisztikát, mindig van vki, aki 6kor olvassa. Le a kalappal! Ha vkit tényleg olyan korán érdekel, h mit írtam előző este, jól esik, mert ez jó visszajelzés a kommentek mellett arról, h másoknak is érdekeseket írok.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: utazás szabadidő órák jelelés


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr21529806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása