HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.06.21. 12:38 Meiklokje

Poszony és az első óra

Pozsony nagyon szép volt,jól éreztem magam. De most nem adok részletes tájleírást,nem erről szól a blog:) Szóval odafelé busszal mentünk (egy bnőm és én).

Cseh társaság volt, a steward nem is tudott magyarul. Amikor nézte a jegyeket,mondott vmit,én meg bólogattam,meg helyeseltem,úh ki sem derült,h nem tudok csehül,v siket lennék:P

Ez tuti,mert amikor osztogatta a fülhallgakat a tvnézéshez,akkor mondta neki a bnőm,h mizu,és én nem kérek:) De újságot is felkínált utána,úh lehet,h azt hitte,h tudok csehül és szájról olvastam? Azért elkértem az újságot,majd odaadom anyukámnak, ő érti:)

Amúgy volt még egy siket és egy nagyothalló a buszon. Ők jelelgettek egymás között. Sajnos annyira még nem tudok,h követni tudtam volna,úh nem tudom,h magyarok voltak-e v csehek,esetleg szlovákok. Ők sem kértek fülhallgatót. De a lány hallókészülékes volt. Ezek szerint hallókészülékkel nem lehet fülhallgatózni? (Bocs a hülye kérdésért,de a 2 napos hallókészülékhasznáaltom során ez nem derült ki.)

Vicces volt az egész kirándulás,mert mindenhol lejött,h külföldi vagyok,és kézzel-lábbal mutogattak:) Ahol nem értettem, csak ott segített a bnőm, mert ő Felvidéki és ezért perfekt szlovákból:)Köszi E.!

A városnézés abszolút siketeknek való program. Van mit nézegetni:) A vár is elég izginek tűnt, csak le volt zárva felújítás miatt, úh nem mentünk be. Simán körbejártuk. Ráadásul sokkal normálisabban vezetnek s szlovák fővárosban az autósok és a sok sétálóutca is elősegíti a siketek biztonságérzetét.

Az egyik téren volt ilyen művész, aki úgy viselkedik, mintha szobor lenne. Ehez sem kell tudni beszélni,úh még egy munkalehetőségfajta siketeknek! A bnőm mondta, h nem is beszélt a csávó semmit, csak fura hangokat adott ki magából, ami passzolt a művéhez.

Most utaztam először éjszakai buszon egyedül siketen,mert későn értünk haza. De nem volt semmi gond.

Ma (szombat) reggel tartottam az első holland órát. Szerintem nagyon pozitív volt az egész! Olyan gyorsan haladtunk, h nem is volt elég a feladat! Úh a végén kicsit meséltem Hollandiáról.

Amúgy L. meg akar tanulni szájról olvasni is hollandul! Azt még én sem tudok!:) Azért minden szót kiejtek neki.Meg bármennyire is agyérgörcsöt kapna tőle egy nyelvész, de leírom neki fonetikusan magyarul a kiejtést. Tudom,h ez nem helyes,meg így nem szabad tanítani,de a cél szentesíti az eszközt!:) A legnagyobb probléma a hollandban a g-vel (mélyen képzett krákogós h:) van. Nem is tudom,h h magyarázzam el L.-nak. Talán majd megkérek vkit,h hallgassa meg,h h ejti ki.

Amúgy én nem is tudom alapból,h h ejt ki vmit egy siket. Szerintem még sosem hallottam siketet beszélni. De azt olvastam,h először kicsit szokatlannak tűnhet.A szájrólolvasásra hagyatkozom,úgy ellenőrzöm,h mit mond. Remélem ez a későbbiekben is elég lesz!

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés felirat jelelés


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr74532042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása