HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.07.05. 13:23 Meiklokje

Sehen statt hören?!

Véletlenül odakapcsoltam a német hallásérültek műsorára (Sehen statt hören,a BR adó műsora-http://www.sehenstatthoeren.de.vu/). Régen mindig néztem, amikor először vesztettem el a hallásom, de akkor itthon feküdtem betegen, úh lehetőségem és időm is volt (csak itthon tudom ezt az adót nézni). Szerencsére megint ráakadtam és az általam állandóan feszegetett feliratproblémáról volt szó. Egy különkiadást szenteltek neki. A német adások 8%-át feliratozzák általában. Ez a közszolgálati tévéknél kicsit nagyobb arány, de a kereskedelmi adóknál heti 1,2 műsorban vagy a semmiben ki is fullad (meglepő módon nálunk sokkal jobb az arány a kereskedelmi csatornáknál).

A Német Halláskárosultak szövetsége (www.deutsche-gesellschaft.de) ez ellen aláírásgyűjtésbe kezd. Szeretnék elérni, h 100% feliratozás legyen. A cél 2010-ig a 25%. Fél millió aláírásra van szükségük, h ezt helyi parlament elé vihessék. Igazából a tv-adók az eddigi felkeresésekre alkotmányi vitával válaszoltak. A lényeg,h az alkotmány kimondja,h nem szabad a tv-adók szabadságát korlátozni. Valami számomra érthetetlen okból a tv-adók úgy vélik,h a feliratozás korlátozná a szabad műsoráramlást (persze ennek hátterében az áll gondolom, h nem akarnak pénzt költeni rá és ezért találnak ki ilyeneket.) Ezzel szemben viszont kimondja az alkotmány, h minden sérültnek joga van arra, h a sérültsége ellenére maximlisan részt vegyen a  társadalom életében. Szóval a vitát az Alkotmánybíróság elé vitték (vagy legalábbis így értelmeztem, lehet, h valahogy máshogy kéne fordítani, de a lényege ez) és megállapították, h nem sérti a szabad műsoráramlást a feliratozás. Tehát már csak egy törvény kéne és emellett lobbiznak. Meg említették, h pl. a BBC 100%-ban feliratoz. Ezt nem is tudtam. Ráadásul egy közvéleménykutatás kimutatta,h a siketek 80%-a fizetne plusz adót a tvk-nek,ha feliratoznának mindent.....

Annyira szeretnék egy olyan kütyüt, ami a teletext beállítása nélkül hozza a feliratot! Untertitel-Hexe-nek hívják kint, nálunk nem tudom van-e ilyen. Ha van, vki légyszi ossza meg az elérhetőségi helyét itt Mo-n!!!!!Please!!!!!

A másik amiről írni akartam az az Ability-park (http://www.abilitypark.hu/). Már a Budapesti 7 nap című újságban is olvastam róla, úh ezek szerint sokan ismerik. V.,akinél jelelni tanulok, ő is ott dolgozik. Úh nem írok róla semmit, megpróbálom megfűzni, h írjon róla egy kicsit- Ő elég illetékes. Amúgyis szeretnék vendégposztokat! Én nem akarok magamtól írni róla, úgy, h még nem voltam! De várom a véleményeket, élményeket!

 

 

5 komment

Címkék: tv cikk felirat


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr97554491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalakóta 2008.07.07. 16:08:30

Ha már ennyire érdekelnek a németek:

Ismered a Taubenschlag -ot?

címe: www.taubenschlag.de

Sándor 2008.07.07. 19:26:13

A digitális televiziózás Magyarországon -ha minden igaz- 2012-től lesz teljes. (2010-ben indul) Ez lehetővé teszi a DVD filmek, stb. módjára akár több nyelven is a feliratozást.
(Egyébként a feliratozás sokszor nem tudja követni egy-egy gyors szóváltás menetét, ilyenkor nagyon leegyszerűsitik a szöveget.)

Sándor 2008.07.31. 16:13:56

Ha minden igaz, holnap pénteken 2008. augusztus 1.-én indul az m2. -en a digitális tévéműsor. Persze ennek vételére alkalmas tv-készülék még nincs forgalomban. (Ha lenne akkor se dobnám ki a jóminőségű tévémet.) Az a gyanúm, hogy ezt majd a kábeltévék leemelik a műholdról és szépen átkonvertálják hagyományos jelekké. Tehát a többféle felirat lehetősége elvész. (Amúgy csak lehetőség, mert a magyar tévé-társaságok nemzetközi viszonylatban szégyelnivalóan keveset feliratoznak.)

Meiklokje 2008.08.01. 23:15:16

Hú mondjuk ha lenne értelme esetleg beadhatnánk eddigi tévénket egy használt műszaki cikk kereskedésbe és vehetnénk egy kis plusz ráfordítással olyat,nem?
Továbbra is ajánlom a BBCPrime-ot,ott sok nyelven lehet nézni és szinte egész nap van magyar felirattal is vmi.
süti beállítások módosítása