HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.07.09. 13:28 Meiklokje

BKV és a siket

Tudom,az én hibám de elvesztettem a SINOSZ-igazolványom és nem vettem észre. Sikeresen átmentem egy metrós ellenőrzésen és utána vhol elhagytam a kártyát. Aztán a buszon is taliztam ellenőrrel és ott vettem észre,h nincs meg. Persze ő egyből közölte h 6000 Ft lesz. Rendszerető állampolgár lévén ki is akartam fizetni,de épp jött a megálló,ahova indultam és mondtam neki,h szálljunk le keresem még kicsit a kártyát és ha nincs meg akkor jöhet a bünti.

Leszálltam,leültem a megállóban és elekezdtem keresgélni. Utána vettem észre,h az ellenőr nem szállt le,fentmaradt. Én meg még integettem is neki és megköszöntem, h ilyen rendi és elnéző volt. Ezt tettem azért, mert legutóbbi büntetős élményemkor leszállhattunk a metróról a célállomásunkon és ott büntetett meg (persze csak azért nem volt akkor jegyünk mert kb 800 ft-ot elynelt 3 automata és nem adott ki jegyet....).

Persze mikor ahzaértem, felvilágosítottak,h az ellenőr csak jármű területén büntethet. Valószínű azért nem szállt le. Szerintem az történt,h nem értette mit mondok és most akaratomon kivül lettem rendszegő:(

Amúgy az ellenőrr szépen felírta,h 6000 Ft lesz,nem akadt meg,h nem hallok. Azt nem értem, hha ilyen eset van,a siketek nem mehetnek be a központba később felmutatni az igazolványuk és így elkerülni a büntetést? Mert gondolom vki csak fizet a BKV-nak kompenzációt a kieső bevétel miatt, amit a sérültek okoznak. Meg mivel nekünk nem kell jegyet venni, ezért itt nem a bliccelés, illetve a BKV károsításának esete áll fent,hanem h otthonfelejtették a kártyát v elveszett és épp azt indultak beszerezni. Én mindenesetre egyből vettem egy diákbérletet(annyit utazok,h pár jegy nem lenne elég),úh mostantól egy hónapig védve vagyok. Kedden bemegyek a SINOSZba új kártyát rendelni.

Végül a fő kérdésem:aki megtalálja a kártyát mit kezd vele? Egyáltalán minek veszi el,ha úgysem tud vele mit kezdeni? 100%,h a buszon estet ki a táskámból,úh aki megtalálta tuti elrakta. Ha meg nem tudja, h mit kezdjen vele,adja oda a sofőrnek v hagyja ott a padlón és amikor az út végén átnézi  a sofőr a  buszt, majd megtalálja és leadja a talált tárgyaknál v ilyesmi (ilyen már volt velem volánbuszon és 1 napon belül hívtuk az információs irodát és mehettem a kártyáért.)

Ezt a posztot nem BKV-leszólásnak szántam,csak szeretném felhívni a figyelmet a rendszer egy hiányosságára.

6 komment

Címkék: közlekedés utazás sinosz


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr14560409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sándor 2008.07.10. 11:59:40

Az ellenőrnek az otthonfelejtett igazolványt el kell fogadni, ezesetben -ha jól tudom- 3 napon belül bemutatása után mérsékeltebb a büntetés. A megállóban büntethetnek, meg a peronokon is, az már a BKV-hoz tartozik.
A Sinosz igazolványokra pedig vadásznak a kedvezmények miatt. 90%-ban nem veszik észre a sötét metróalagutban az ellenőrök, ha más fényképe van rajta. A jövőben tervezik rányomtatni, hogy az igazolvány a Sinosz tulajdona (akárcsak a többi igazolvány is a kibocsátó szervé, pl. az utlevél, stb. ezért be is lehet vonni.)

verbucsin 2008.07.10. 19:42:27

Szio, meglett az igazolványod???
vagy voltál benn a Sinoszban? lehet h láttalak is, én benn vagyok egész jövőhéten i s:)

Meiklokje 2008.07.12. 21:33:56

hahó!
sajna nem lett meg! kedden és pénteken is voltam bent. te hol dolgozol a sinosz-on belül?

verbucsin 2008.07.13. 21:03:33

Szio, igazából még csak gyakorlaton vagyok benn, az egyik irodában vagyok benn, a szervezési irodavezetőnél vagyok. Nagyon szeretem, ha legközelebb arra jársz. és lehet még ott leszek akkor nézz be, S. Judithoz. további szép napot neked.

Meiklokje 2008.07.23. 10:27:28

hahó
ha lejár az igazolásom, bemegyek az új kártyámért. meddig leszel ott?

verbucsin 2008.07.23. 15:47:44

szio,Még pár napig tuti, szóval gyere csak :D
süti beállítások módosítása