HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.07.11. 22:26 Meiklokje

Hollandul is tudnak a siketek artikulálni!

Délelőtt semmi extra nem votl csütörtökön. Voltam melózni és akkor most két hét pihi:)Túlóráztam is:S

Estefelé jött L. holland órára. Picit pici az új albi, de szerencsére van egy üres szoba, ahol szétteregethettük a sok lapot és képet. Viszont nem tudom mi lesz, ha szeptemberben belakják. Az én szobám egy nagy zsúfoltság, mint mindig. Majd tartok órát a konyhában egy rántotta fölött:)

Amúgy tiszta jól haladunk. L. egyre jobban kezdi felvenni a gondolatmenetem és nagyon gyorsan tanul. A fő meglepi pedig most jön!!!! Csináltunk kiejtési gyakorlatokat. Nem tudom, h milyen hangerővel beszélünk, de a szomszéd szobában is lehetett hallani. Ugyanis amikor Laci elment, mesélte az épp ottlévő vendégem, h ő úgy hallotta, h L. sokkal jobban ejt ki hollandul, mint magyarul! Nekem meg leesett az állam! Még csak 3 óránk volt és nem is tudom javítani ugyebár!!!! Akkor ezek szerint vannak jobban és kevésbé "siketkompatibilis" nyelvek? Mint már említettem,a holland nyelvtan tuti könnyebb,mint a magyar. De én  a kiejtést nem tudom ellenőrizni! Lehet megkérek vki halló, hollandul tudót,h egyszer hallgasson meg minket! Szerintem Laci pionírként fog majd fellépni, mint az első hollandul beszélő magyar siket! Legalábbis én erre készülök és ezért nem zavar,h sok munkát fektetek bele ezekbe az órákba. Drukkoljatok:)

Lehet keresek vmi fonetika-fonológiás cuccot,h el tudjam neki magyarázni a holland "g" hang ejtését. Az nagyon rázós! De gondolom a amgyar hangokat is így tanulhatta meg vhogy,úh talán ezt is el lehet  magyarázni. Bár én mindig mutatom,h épp köszörülöm a torkom:) Tényleg, nem írná le vki,h a siketeket hogy tanítják beszélni? Ez nagyon érdekelne!

Szólj hozzá!

Címkék: munka órák


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr57564389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása