HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.07.12. 12:02 Meiklokje

Jelnyelv a hallók óráján?

Egyre többet gondolkozok a siket nyelvhasználaton és olvastam egy könyvet, amiben pont telegrammokról volt szó. Akkor villant be, h valójában olyan a siketes beszéd, mintha táviratot írnál! Minnél kevesebb szó és  szinte nulla nyelvtan. Szerintetek?

Ma  a jelekről beszélgettünk és a jelnyelvi ABC-ről ebédnél. Erre egyszer csak mondja a mamám, h neki ismerősek ezek és eszébe jutott, h anno (1929-ben!!!!-utánaszámoltunk) amikor elkezdett iskolába járni, így tanulták az abc-t. Erről már én is olvastam, de azt hittem, h ez a 19. században volt módi. Annyit mondjuk tegyünk hozzá, h kb. senki sem tudott magyarul, amikor iskolába került abban a faluban és elég nehéz dolga volt a tanárnak,h magyarul tartsa az órát. Lehet, h ezért használta ezt a metódust. De most így pillanatnyilag a mamám tud a legjobban jelelni a családtagajim közül:)

Technikai kitérő:

Tegnap mondta egy ismerősöm,h régóta nem írtam a  blogba. Erre mondom neki, h  de igen! Kiderült, h betette a könyvjelzők közé és nem frissítette így az oldalt, kb egy hónappal ezelőtti állapotot nézett folyamatosan. Szóval vigyázzatok ezzel, ha éppen törzsolvasók lennétek:)

Végül vmi, ami abszolút nem tartozik ide, de S. barátnőm annyira kikészítette,h megkért,h ezt a tényt örökítsem meg  a blogban az utókor számára:

Szóval létezik olyan,h hello kitty-s fagyi. Bele sem merek gondolni,h mi lehet benne....

2 komment

Címkék: blog jelnyelv


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr66564858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalakóta 2008.07.15. 15:36:09

Ez nem jelnyelv, hanem egy eszköz a hangnyelv jelekre való fordításához.

Meiklokje 2008.07.23. 10:21:34

szerintem a fonomimikai abc a jelnyelv része, vagy nem? itt is valójában eljelelik,amit hallanak. az pedig mindegy,h siketek használják v nem, a lényeg,h jelnyelvet használnak olyan helyzetben,ami nekünk szokatlannak tűnik.
süti beállítások módosítása