HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.07.13. 13:21 Meiklokje

Csak poztívan továbbra is!

A mesék is feliratosak a tv-ben és azon gondolkodtam, hogy vajon a siket gyerekek tudják követni? A hallók közül is sztem olyan 10 éves korig problémát okozhat a felirat, hisz nem tudják olyan gyorsan olvasni,mint ahogy megjelenik. Kíváncsi lennék,miylen amesék feliratos nézettsége. Én mondjuk nézem a Frédi és Béni-t ha tvközelben vagyok,mert oylan jó magyar szöveggel!

Ma voltam bevásárolni és vettem beszélgetős füzetet. Furi,de ez már szinte hozzátartozik a heti rendszeres bevásárláshoz! Mindig keményfedelű, csíkos kis noteszféle jegyzetfüzetre hajtok, abba  a legkönnyebb írni, akár séta közben is.

Már rég írtam valami poztivíat, úh el szeretném mondani, h valójában mennyire ugyanolyan az életem mint a hallóké! A környezetemben senki nem tud jelelni, azt sem tudják,h h kell szépen artikulálni, h könnyű legyen olvasni. Mégis mindenki kitart mellettem és alig morzsolódott le 1-2 ember a betegségem óta. A kommunikációm szinte sértetlen. Akivel előtte is jó volt a  viszonyom, azzal meg is maradt. Szóval úgy érzem,h egy hallásvesztés nem változtatja meg alapjaiban az ember életét. Ha tényleg igaz barátaid vannak, akkor ők akár 4 végtag nélkül siket-vakon is szeretnének és beugranának meglátogatni, mint mindig! Szóval ezt angyon köszönöm mindenkinek!

Ráadásul annyi dolgom van, hogy még mindig irígykedek azokra, akik arról panaszkodnak, h unatkoznak! Bárcsak én is egyszer unatkozhatnék!:) Siketen is le tudja amgát foglalni az ember és ugynaolyan kevés idő marad hobbykra:P Pl. jó lenne ha már végre neki tudék ülni decoupage-olni vagy csak egyszerűen átrendezni a  szobám! Hogy ez mint miért érdekes? Azért,mert le akarom írni és be akarom bizonyítni,h a siketek is ugyanazokkal a mindennapi problémákkal néznek szembe mint a hallók. Én úgy vettem észre, h kevés dolog van, ami extra energiabefektetést igényelne!

Holnaptól netmentes leszek. Ez azt jelenti,h nem nagyon fogok írni kb. 1,5 hétig! Azért alkottam 3 előreírt miniposztot, amiket beállítottam, h később jelenjenek meg. Ezenkivül, ha tudok írok kintről is!

2 komment

Címkék: blog elmélkedés felirat vásárlás:)


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr7566004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sándor 2008.07.16. 23:19:28

Persze, hogy pozitivan, mert az élet nem áll meg. Azonban nem szabad elfelejtened, hogy ez a siket vagy nagyothalló? (próbálkozni kell készülékekkel is!) állapot hátrányokkal is jár. Komoly hátrányokkal. Be kell rendezkedned arra, hogy ez ezentúl így lesz és sokminden kiesik majd az életedből. Szóval reálisan mérd fel a helyzetedet, de azért fő az optimizmus.

Meiklokje 2008.07.23. 10:26:07

teljesen siket vagyok a 0 hallásomat nem lehet felerősteni:)
én nem a hátrányokra akarok koncentrálni,hanem a pozitv dolgokra! ha egész nap azt nézném,h miért rossz nekem,ki se mennék az utcára.
persze,h vannak nehézségeim, de sztem nem több,mint a hallóknak. kb. 90%-ban ugyanaz maradt az életem. most pedig úgy próbálok hozzáállni,h felfedezek egy új világot,amit itt a blogban rendszeresen dokumentálok!
nem rendezkedek be semmire, mert sosem lehet tudni:P
attól h siket vagyok nem tudhatom,h holnap az leszek-e.....
süti beállítások módosítása