HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.08.12. 20:47 Meiklokje

Dolgozni,dolgozni,dolgozni:P

Huhh hát elég nehéz napom volt. Ugyanis túlórázok, h ledolgozzam a jövő hétre tervezett nyaralásomJ Most épp megpróbálom a honlapunkat minél több külföldi oldalra felpakolni. Mondjuk ez nincs benne a munkakörömben, de megkértek, mert akinek ez a dolga, nem beszél hollandul meg németül. Amúgy még egy siket dolgozik a cégnél. Ő mondjuk adatrögzítő, de neki is kell ilyeneket csinálni. Ha jól tudom van még kerekesszékes alkalmazott is.

 

Anyukám ma mesélte, h a barátnőjének egy általános iskolában van egy tanítványa, aki siket és elsőtől kezdve ott tanul a hallókkal. Annyira jól tud szájról olvasni, hogy kitünővel végezte el az iskolát. Nagyon tehetséges, okos gyerek. Bár nem tudom, h pontosan kiről van szó, ezúton is gratulálok neki! Jó ilyenekről is hallani!

 

Ma is gyakorolgattam jelelni, mert holnap megyek órára. Most a számokat és a színeket tanultuk. Ezek most könnyebben megmaradtak. Nem tudom,h a tulajdonságok miért ilyen mumus nekem. Ezenkivül egy újabb barátnőm vetette magát bele a daktil rejtelmeibe. Ez nagyon hasznos tud lenni, még akkor is,ha csak ritkán talizunk.

Erről pedig az jutott eszembe, h tiszta jó lenne, ha legalább az abc-t megtanítanák jelelni az iskolákban. Akár magyar óra keretében is. Ugyanis ez a pár jel tényleg nem nehéz, és bárki el tudna betűzni vele néhány kulcsszót, ha pl. egy siket megkérdezi tőle az utcán, h mi merre van v hasonló helyzetekben. Ráadásul a kicsik élveznék sztem, és örülnének, h megtanulhatnak egy „titkos nyelvet”, amit a szülők nem értenekJ Ha legközelebb talizok az unokatesóimmal, letesztelem rajtuk, h mennyire fogékonyak rá, ugyanis még olyan lassan írnak, gyönyörűre kerekítve minden betűt, h beleőszülök, mire leírnak egy szót. J

 

2 komment

Címkék: munka siket jelnyelv


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr41613147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eper · http://epreserdo.freeblog.hu 2008.08.13. 08:39:41

Szerintem a gyerekeknek tényleg tetszeni szokott a jelelés, de az a vicces, hogy nem csak nekik, hanem a felnőttek is... Amikor elkezdtem jelelni tanulni, az öcsémnek egyből megtanítottam a színeket, meg is tanulta, és egy ideig a színeket utána csak jelelve mondta :) és azóta is tudja (pedig akkor még pici volt). Egyszer meg felnőtteknek mutattam meg pár alapvető dolgot, egy olyan előadáson ahol alapvetően teljesen más volt a téma, és a harmincas-ötvenes emberek olyan lelkesen gyakorolgatták hogy "piros" meg "jó étvágyat", hogy öröm volt nézni, és még utána jöttek kérdezgetni, hogy ez mi, meg az mi... Szóval szerintem az emberek nagy részét alapvetően tökre érdekli a jelnyelv. A hallók nagy része a jelelőket nem elítélően vagy lenézően, hanem kíváncsian lesi. Nekem volt olyan, hogy "siketet játszottam", siket barátnőmmel jeleltünk a metrón, és közben figyeltem az embereket. Egy-kettő persze valóban bunkó módon viselkedett, de ez a ritkábbik eset, inkább azt figyelték, vajon miről lehet szó, vagy nem tudtak mit kezdeni vele, és szégyenlősségből félrenéztek, annak ellenére, hogy kíváncsiak voltak.
Szóval az ötleted jó, és szerintem is ott lenne a helye valahol, valamilyen szinten a kicsik és nagyok tananyagában... (bocs, kicsit hosszú lett a monológom :))

Meiklokje 2008.08.14. 20:36:49

na,örülök,h nem csak szerintem jó ötlet! én is azért tanítgatom az abc-t a környezetemnek,h lássák,h mi fán terem ez a dolog. idáig csak kevesen zárkóztak el. úh hajrá!
süti beállítások módosítása