HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.09.06. 14:28 Meiklokje

A turista

Nem láttam ma sem a Sehen statt hören-t,úh a beszámoló elmarad:(

Viszont el kell mesélenm,h csütörötkön csoda történt. Nem tudom,h h tudtam ezt megcsinálni. Ugyanis odajött hozzám egy turista a villamosmegálóban és megkérdezte h h jut egy a Moszkva térre. Az egy dolog,h felismertem,h angolul beszél, de a lényeg,h elcsevegtem vele! A mai napig nem értem,h h történt és miért tudtam,h mit mond. Még magyarul sem tudtam soha mondatokat leolvasni. Ez már nálam non-sense,de komolyan. Fel sem tűnt neki,h nem hallok,v 5 percet beszéltünk. Ezt már tényleg nem értem,de persze azért örülök neki..... És azt az örömteli arcot nem fogom elfelejteni,amikor megszólaltam angolul,mert látszott,h régóta keres vkit,aki elmagyarázza neki....

Ma megint néztem MTV-t és sztem már a vicces kategóriába tartozik,h egy magyar siket csak ott talál tuti néznivalót,ami feliratozva van. Most nagyon örülök,h anya kicsi koromtól fogva járatott nyelvi különórákra. Most látom csak igazán hasznát. Mondanom sem kell,h a  magyar adókkal meg lennék lőve......

 

 

10 komment

Címkék: tv felirat


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr53651155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalakóta 2008.09.07. 13:15:05

Találgasd máskor is, hogy mit mondanak. Hátha lesz eredmény...

Meiklokje 2008.09.08. 19:30:39

de pont az lényeg,h nem találgattam,hanem értettem! és ez a furi,h vajon miért? azért az nem találgatás volt,hha egy külföldinek nem tűnt fel,h siket vagyok....

Sándor 2008.09.09. 07:48:06

Furcsa, mert szájról olvasni az angol siket sem tud. A nyelv olyan hangzású, hogy nem kerekitik az ajkat hozzá.
Ami az angolokat illeti ha észreveszik, hogy nem hallasz egy arcizmuk sem rándul, nem fogják jelezni, hogy eszrevették a fogyatékosságodat. Ha megérted, hogy a Moszkva-teret keresi és valamennyire érthető a válaszod akkor megköszöni. (Akkor is megköszöni, ha nem tudod merre van..)

Meiklokje 2008.09.10. 22:25:47

Sándor:
ugye hogy furcsa? fogalmam sincs, h hogyan értettem meg. magyarul se értettem volna meg sztem,és ráadásul az angolt bírom legkevésbé az idegen nyelveim közül.....
tetszik az angolok hozzáállása!

kisördög22 2008.09.11. 14:19:35

Kár, hogy a magyarok nem így állnak hozzá a dolgokhoz... :S azt utálom, mikor valamit nem értek, visszakérdezek, és úgy csinálnak, mintha szellemi fogyatékos lennék... egyesek (tisztelet a kivételnek) azt hiszik, hogy a hallássérüléssel együtt jár a szellemi fogyatékosság.

Meiklokje 2008.09.11. 20:09:12

sajnos ez az orvosokra is jellemző.
amíg hallottam,velem beszéltek,de amikor elvesztettem a hallásom,rám se néztek,mindent anyukámnak mondtak,mintha közöm sem lenne ahhoz,h mi van velem.
ha siket vagy sajnos senki nem érti,h milyen.....

Szalakóta 2008.09.13. 20:42:44

Egy átlagembernek nincs sok ismerete a fogyatékosokról, ezért is közelítenek egy kicsit félve hozzájuk: Nem tudom, hogy beszéljek, nem tudom, mit mondjak, nem tudom, megért-e, és jaj, ha megsértődik, akkor talán még harap is. Pedig igazán nem akarom megsérteni, csak nem tudom, hogy mi biztonságos ebből a szempontból. Mintha földönkívülivel beszélnék.

Sándor 2008.09.13. 22:54:31

Meiklokje: Ez a jelenség fennáll. Az emberek sietnek (az orvos különösen) és a jólhalló kisérővel közlik a közlendőket. Azzal a normálisnak is mondható hozzáállással, hogy neked elmondani hosszabb időt vesz igénybe, de a kisérőd majd ha kell ötször is megismételi, leirja, stb.
Nem kell zokon venni, ez a természetes reagálás. Vittél kisérőt (ezesetben az anyukádat) tehát vele közlik, mert kevés idejük van egy-egy betegre, ügyfélre, stb.
Joggal feltételezik azt is, hogy azért vittél kisérőt, hogy az segitsen neked megérteni, igy a dolog teljesen korrektnek mondható.
A jeltolmács esetén is a jeltolmáccsal közlik a közlendőket és rábizzák, hogy azt ő mondja (jelelje) az ügyfélnek.

Meiklokje 2008.09.14. 23:18:11

szalakóta:
Akkor ne közelítsen hozzám senki. Attól falra másznék, ha csak a fogyatékom miatt akarna velem kommunikálni. Olvasson el egy könyvet vagy keressen rá a neten de nem vagyok én élő természetfilm......

Sándor:
Igazad van,de mondjuk egy fül-orr-gégész miért nem tanul meg jelelni,főleg,h ő az átlagosnál több esetben találkozik sikettel? (jó,tudom,én nem tudok jelelni még, de vannak más esetek.) Meg anyukát sztem sokan visznek,még sztem akkor is jönne,ha ő is siket lenne:)
Amúgy tényleg nincs sok ideje az orvosoknak,de attól is függ,h mennyire akarnak időt szakítani a betegre. Nekem volt olyan orvosom,aki sosem ért rá még annyit se megkérdezni,h javulok-e (egyszerű mezei fülorrgégész)és most olyan van,akivel emailen is értekezhetek Persze mondanom sem kell remélem,h az utóbbi sokkal "nagyobb rangú",több dolga van és ráadásul még tanít is.

Szalakóta 2008.09.15. 10:29:17

Ez az egész ismeretterjesztés dolog nincs is valami jól megoldva. Külösen ami a felnőtteket illeti.
süti beállítások módosítása