HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.09.08. 19:26 Meiklokje

Tangyak.

A suliban most azon megy a party,h akkor mi legyen a tangyakommal. Hát ez tényleg jó kérdés.  Én nem cáfolom, h nem ártana egy tanári diplomához,de ha a TVSZ-t nézzük,akkor nem kéne megcsinálnom. Ugyanis az van benne,ha van olyan tárgy,ami fizikai képtelenség,h a tanuló teljesítsen,akkor felmentést kell kapnia. Persze miután minden lehetőség végig van zongorázva. Mert mondjuk amiből szóbeli vizsga van,nem kérhetem a felmentésem, csak azt,h írásban vizsgázhassak. Mondjuk megnéznék egy írásbeli diplomavédést:P

Szóval én semmiképp sem szeretnék kiállni gyerekek elé siketen, mert amúgy is nehéz rendet tartani,nemhogy még így.... Meg annak semmi értelme nincs h kiállok és magyarázok. Egyoldalú óránál nincs szörnyűbb.

Siketek iskolájába se lenne értelme menni,mert ott nincs is középsuli, pedig  a tangyakot ott kell végezni. Ráadásul, gondolom, h oda speckó módszertan kell és náluk sem érteném a kérdéseket, mindegy,h jelelnek v beszélnek.... Az meg végképp lehetetlenné tenné,hha találnánk is vmit,ahol van német oktatás,hollandot kizárt...

Hát ez  a helyzet,úh tangyak kilőve. Viszont, mindenképp ragaszkodok a tanári diplomához,hamár minden tárgyat kiszenvedtem és kimásztam két évig a Bécsi út végére az Isten háta mögé..... Ezenkivül úttörő akarok lenni, és első siket,aki nemhogy elvégez két nyelvszakot,hanem még halló tanári diplomát is kap. Valakinek el kell kezdeni:) Ennek elméletileg jogilag nincs akadálya,az más kérdés,h talán esélyem sem lesz vele soha tanárként elhelyezkedni:)

 

19 komment

Címkék: tanulás egyetem


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr36654416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sándor 2008.09.08. 22:11:11

Ebbe bele kell nyugodni. Aki elvesziti a hallását vele együtt sokmindent leveszít. Legalább József Attila versét kell mormolni vigaszul: "Lehettem volna tanitó / nem ily töltőtoll koptató / szegény legény"

Gaia 2008.09.09. 07:05:21

Meiklokje, szerintem tanulj meg jelelni, és a siketeknél tartsál holland/német tanítási gyakorlatot. Az nem baj, ha hollandból teljesen kezdők.

swim 2008.09.09. 08:45:38

Szia!

Azt nem lehet megoldani, hogy nagyon kis létszámú csoportban tartsál órákat? Vagy akár csak egy embernek? És akkor azt - külön kérelemmel - el lehetne ismertetni tangyakként? Így Te is jól jársz, mert mégiscsak lesz több gyakorlatod. És sosem tudhatod, mit hoz a jövő, lehet, hogy javul a hallásod, vagy kapsz egy CI-t, és mégis tanítani fogsz csoportban.

Eper 2008.09.09. 15:01:29

Sándor, pontosítok: "Lehettem volna oktató,..."

De szerintem ne add fel, Meiklokje. Nem tudom, melyik suliba jársz, de mindenképp keresd fel az esélyegyenlőségi referenst. Elvileg mindenhol van. Ha ott pont nincs, utánakérdezek, vannak ilyen téren járatos ismerőseim, biztos mondanak valami hasznosat. Írok az emiledre, ha megtudtam valamit :)

Sándor 2008.09.09. 20:16:52

Eper: Igazad van, valóban eltévesztettem. Ritkán esik meg velem, valahogy fáradt lehettem.

Eper 2008.09.10. 15:21:05

Sándor, előfordul, még a legjobb körökben is :)

Meiklokje, utánakérdeztem. Elvileg simán tarthatsz tangyakot halló középiskolában. Látássérült tanárjelöltek többen is tanítottak már nyelvet sima középiskolában, és a gyerekek nagyon elfogadóak voltak, sőt, a végére kb. imádták őket :) Annyin múlik, hogy olyan vezetőtanárt találj, aki nyitott az ilyesmire. Csak a gyerekeknek el kell mondani az elején, miről is van szó, mert nagyon elfogadóak, rossz tapasztalatról még nem hallott az illetékes. Ha jól vettem ki eddig, a hangoddal, beszédeddel semmi gond nincs, tehát simán mehet. Ha a gyerekeket nem is hallod, de rá lehet szoktatni őket, hogy a táblára írjanak, és csak akkor szóljanak hozzád, ha figyelsz. Tolmácsot is lehet kérni; ha a jelelés még nem megy annyira, akkor is vállalnak orális tolmácsolást. Szóval elvileg tényleg vezetőtanár kérdése. Először próbáld meg a németet, azt sok helyen tanítanak, sokból könnyebb nyitott vezetőtanárt találni. Nem kell mindent egy félévben elvégezni... Amúgy ha más holland szakosoknak van helyük a tangyakra, akkor ugyanúgy kell, hogy legyen neked is hely ugyanott. Ha már a németet sikeresen megcsináltad, akkor hollandon is működni fog!
Add meg a mail-edet, folytassuk ott, mert attól is függ, hova jársz...

Szalakóta 2008.09.10. 19:56:10

Én már láttam olyat, hogy valakit felmentettek tangyak alól, aztán nem végezhette el a tanárszakot, és át kellett mennie egy nem tanári szakra. Bár ő autista volt.

Meiklokje 2008.09.10. 22:05:26

Sándor:
szerencsére nekem nincs Horger Antalom:)
többiek:
igazból sztem nagyon erőltetett lenne,bárhol is tanítanék.a tanárral nem lenne gond,ma derült ki,h oylanhoz kerültem elméletileg,aki gyerekkoromból ismer:)
a legnagyobb bajom az,h én úgy nem állok ki,h nem értem,h mit mondanak a diákok,ennek semmi értelme. ezen kivül meg persze ti nem tudhatjátok,de félős vagyok és csak irulnék-pirulnék,mert akarva akaratlannul gátlásossá tesz a hallásvesztés. a tanári diplomámat csak akkor fogom használni ha visszanyerem a hallásom,vagy profin jelelek. de mivel akkor már nem lesz lehetőségem tanárit végezni,ezért erőltetem most. majd ha megjön a tanügyi bizottságtól a levél,kiderül,h mi lesz:) azért köszi a segítséget!

Eper 2008.09.11. 00:02:35

Pedig ne hagyd annyiban... a pirulás meg hallásállapottól független, én a tangyakon...hűűű...most meg parancsolgatok mint a sicc. Ebbe beleszokik az ember.
Tangyak alól nem hiszem, hogy lehet felmentést kapni, mert az a tanári diploma egyik alapja végülis. Én a helyedben akkor is felkeresném az esélyegyenlőségi fazont :-)

Meiklokje 2008.09.11. 20:15:36

hát majd kiderül,h mit reagálnak a kérvényre.
a tárgyakat fel kellett hozzá vennem és majd odaírják,h felmentett elméletileg. ha pedig van megoldás, találja ki a tanügyi bizottság, mert én egyet sem tudok..... igazából azzal indokolhatom,hha valaha lesz CI-m,akkor azzal már tudok tanítani v vmi ilyesmi.most várom a választ,aztán kiderül.

Sándor 2008.09.11. 23:34:31

Bocs. de van mégegy szempont. Nem mindenki alkalmas a jólhallók közt sem tanárnak. Mint Meiklokje irta, hogy gátlásos, ez biztos benne volt a hallásvesztés előtt is. A mai iskolákba egyre több gátlástalan gyerek jár.. Anyám tanitónő volt. Egyszer beszélgettünk és azt mondotta, hogy azokból a gyerekekből akik már a homokozóban elveszik a másiktól a kislapátot lesznek majd a "sikeres" emberek. Jó megfigyelő volt.

Meiklokje 2008.09.14. 23:24:06

Ilyen szepontból sajnos nem szűrik a tanárokat. Bárki lehet tanár,aki nincs eltiltva a felsőoktatástól. Úgy gondolom,h a hallásvesztésem óta gátlásossabb vagyok,amikor jelentkeztem tanárnak,nem voltak hasonló jellegű félelmeim. Én ezt ennek a számlájára írom. De biztos vagyok benne,h vannak többen,akik még kevésbé mernek megszólalni és mégis tanárok lesznek. Viszont nálam a kezdeti természetes szorongás mellett ott van a kisebbrendűség érzése is és ez az,ami gátol......

Eper 2008.09.15. 03:32:00

De ha végül sikerülne, ez az érzés valamelyest eltűnne, úgy gondolom. Persze nem egyből, de lassanként jönne ám az önbizalom. És az nagyobb eredmény, mint maga a diploma :))
Megpróbálni semmibe sem kerül, én még mindig csak azt tudom mondani, ez persze a Te választásod. Meg a TO-é... :)

Szalakóta 2008.09.15. 10:27:04

Saját tapasztalataim:
Először én sem tudtam jól előadni, az első előadásom egy szemiáriumonkudarcba fulladt. A következő azonban jobban sikerült, és már jó előadó vagyok. Bár az az ézésem, hogy más témákban nem olyan jó.

Sándor 2008.09.15. 10:29:35

Meiklokje: Freud szerint a kisebbségi érzés mindenkiben benne van.. De gondoljunk bele ez egy abszolut természetes ösztön, végülis az erősebbtől való félelem az alapja. Ki az erősebb? Akit annak látunk, vagy vélünk. Furcsamód most "erősebb" (vagy "ügyesebb") előttünk akinek jó a hallása, mert ő van "fölényben" Egyáltalán nem virtuálisan, hanem valóságosan fölényben van velünk szemben. Ezt nagyon nehéz megemészteni. (Engem eléggé fejbevágott amikor azt mondta ötévesen a gyerekem, hogy "Apa majd én hallok helyetted, mert erre te nem vagy képes" Hiába a gyereki őszinteség...)

Meiklokje 2008.09.15. 19:10:36

Sándor:
Sokan azt mondják,h ők nem viselnék ilyen jól a hallásvesztést, és h erősebb vagyok náluk, de ebben az esetben lennék inkább gyenge és halló:)
szóval ez érdekes kérdés....

Eper 2008.10.20. 20:40:43

Meiklokje, jut eszembe, mizujs a tangyakkal?

Meiklokje 2008.10.21. 19:12:12

egyenlőre semmi. elméletileg 15 napon belül kéne dönteniük,ennek ellenére 2 hónapja várom a döntést.... ha lesz vmi,akkor majd elmesélem!
süti beállítások módosítása