Előadást kellett tartanunk a holland szakkörösöknek egy gimiben. Pármunka volt és mindegyik párosnak egy nyelvvizsgát kellett elemezni. Nekünk az érettségi jutott. Először nem nagyon mertem kiállni, mert ugye nem is tudom,h milyen hangosan kell beszélni stb... De aztán végül jól sült el. Valahogy ráéreztem és eltaláltam a megfelelő hangszínt és hangerőt. Szerencsére nem kérdeztek közbe, úh talán ki sem derült,h nem hallok. Nem tudom,h mi lehet az oka,h nem romlik a beszédkészségem, de szerencse! Kíváncsi lennék,h más hallásvesztetteknél hogy van ez? Élmények?
Mikor mentem be a gimibe, a HÉV-en egyszer csak azt vettem észre, h nem megy tovább és mindenki leszáll. Mostmár utólag tudom,h bombát találtak, és az miatt nem ment a forgalom de azért elég vicces volt,h ott ülök,míg mindenki nyomakodik:)
Voltam a SINOSZ-ban is. Ezt azért kell megemlítenem, mert láttam kiírva,h lehet ott is októberi HASÉ-t venni előfizetés nélkül. Szóval akinek kell ott be tudja szerezni:)
Ezenkivül kiderítettem,h nem létezik szakirodalom Magyarországon a siketek idegen nyelvi oktatásáról. Ezt a tényt egy kutatócsoport przentációján láttam, de mivel ebből kell esszét írnom, ezért nem adhattam fel,h találok vmit. A SINOSZ-ban sem tudtak semmit sem ajánlani és a pedagógus könyvesboltban is csak a fejüket rázták. Könyvtárban is esélytelenül indultam.... Max. cikkek vannak. Úgyhogy ma kértem a feladatom módosítását és a nyelvi oktatásról kell írnom. Ezzel már "nem lesz gond", mert ehez "legalább" angol nyelvű irodalom van a könyvtárban:)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sándor 2008.10.21. 19:20:15
Roni 2008.10.22. 11:25:43
Üdvözlettel,
Roni
Ariadné · http://ariadne-fonala.blog.hu 2008.10.24. 08:18:03
A Bárczi (ELTE-GYFK) könyvtárának katalógusában találtam két szakdolgozatot, ami valószínűleg érinti az általad már leadott témát, de én úgy érzem, hogy téged mégis érdekel a téma (idegennyelv oktatása hallássérülteknek):
Az egyik nem kimondottan hallássérülteknek szól, de az irodalomjegyzékében találhatsz ezt-azt:
Dobosné Sebestyén Judit:
Tanulásban akadályozott tanulók idegen nyelv oktatása (2008)
Szabó Mónika:
A nagyothallók idegennyelv-tanításának tapasztalatai (1993)
A beíratkozás kissé macerás (szerintem):
157.181.12.10/index.php?page_ID=61&attr_ID=3
Ariadné · http://ariadne-fonala.blog.hu 2008.10.24. 08:24:00
www.google.hu/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.sulinovaadatbank.hu%2Fletoltes.php%3Fd_id%3D1206&ei=WmkBSZSTHobS0gXY4tDxDQ&usg=AFQjCNErYMEPnzo5cKOFAb4C0ujj1VAqcg&sig2=2m3TjWTFDD2U3r_B6cfJlA
Meiklokje 2008.10.24. 11:30:20
a Bárczira én is gondoltam, de ugye ott a feltétel,h gyógypedagógiai szakdogatéma kell hozzá, nekem ez meg egy esszé lesz:( úh megnézem a könyveket, amiket ajánlottál, hátha meg lehet rendelni online antikváriumban.
segíteni fog az is, amit belinkeltél!
köszi
Ariadné · http://ariadne-fonala.blog.hu 2008.10.24. 17:34:58
Az egyik szakdolgozat írójával fel tudod venni a kapcsolatot egy bizonyos oldalon keresztül!
Amúgy meg azért rákérdezhetnél a Bárczira.
"Ariadné"
Meiklokje 2008.10.27. 22:16:52
de azért köszi!
Szalakóta 2008.10.31. 18:32:32
A kísérlet helyszíne Hamburg, és az eredmény várakozáson felüli. A gyerekek még beszélni is megtanultak. Tehát nem a kizárólagos hangnyelven való tanítás az egyetlen módszer, amivel megtanulhatnak beszélni.
Itt írnak a kísérletről:
www.taubenschlag.de/html/sbw/sbw51/sbw51.pdf
www.sign-lang.uni-hamburg.de/BibWeb/LiDat.acgi?ID=47208
www.uni-frankfurt.de/fb/fb10/KogLi/Lehrstuhl_Leuninger/Psycholinguistik/Projekte.html
www.signum-verlag.de/BTitel/978-3-927731-96-7.html
Cikkek:
Günther, Klaus-B. / George, Evelin: Aspekte des Schriftspracherwerbs bei bilingual erzogenen gehörlosen Kindern mit einer manualen Basissprache. In: Weingarten, Rüdiger / Günther, Hartmut (eds): Schriftspracherwerb. Baltmannsweiler : Schneider Verl. Hohengehren (1998) - pp. 183-204
Günther, Klaus-B.: Bilingualer Unterricht mit gehörlosen und resthörigen Grundschülern in Hamburg: Konzeptionelle Grundlagen und Erfahrungen. In: Sprache-Stimme-Gehör 22: 3 (1998) - pp. 126-132
Günther, Klaus-B.: Schulversuch Bilingualer Unterricht an der Hamburger Gehörlosenschule - konzeptuelle Grundlagen und vorläufige Zwischenbilanz. In: Kaul, Thomas / Becker, Claudia (eds): Gebärdensprache in Erziehung und Unterricht. (Theorie und Praxis; 2) Hamburg : Verl. hörgeschädigte kinder (1999) - pp. 21-47
Günther, Klaus-B.: Bilingualer Unterricht mit gehörlosen Grundschülern : Zwischenbericht zum Hamburger bilingualen Schulversuch . (Theorie und Praxis; 3) Hamburg : Verl. hörgeschädigte kinder 1999 - 185 p.
Günther, Klaus-B. / Schäfke, Ilka: Bilinguale Erziehung als Förderkonzept für gehörlose SchülerInnen : Abschlußbericht zum Hamburger Bilingualen Schulversuch. (Sozialisation, Entwicklung und Bildung Gehörloser; 1) Hamburg : Signum 2004 - 413 p.
További olvasnivaló:
www.sign-lang.uni-hamburg.de/BibWeb/LiDat.acgi?AUTHORID=5782
Meiklokje 2008.11.03. 18:28:55