HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.11.08. 08:00 Meiklokje

Mit csináljunk ősszel?

Nem vagyok itthon,úgyhogy nem lesz időm Sehen statt hörent nézni és videóra sem lesz lehetőségem felvenni, Úgyhogy megkérnék mindenkit, hogyha van ideje,akkor nézze meg és írjon, ha volt vmi érdekes. Egyik adás sem több 30 percnél, úh nem okozhat nagy gondot. A részletes műsorlista,h hol és mikor van itt található:

 http://www.vse-bn-rsk.de/index.php?s=/sehen-statt-hoeren.php

Újból rákaptam a túrázásra és arra jöttem rá, h most valahogy jobban értékelem a természet szépségeit. Állítólag ez a kor haladtával egyértelmű,de valahogy,mintha másképp élném meg. Persze,h hiányzik az avar susogása a lábam alatt, de akkor is vhogy olyan más az is amit látok. Érzékenyebb vagyok a fények játékára és a színekre is. Van,h elidőzök egy szép fa vagy bokor előtt és csak nézem. Nem abban látom a lényeget,h csak törjek előre, és minnél nagyobb távot tegyek meg, hanem az sokkal fontosabb,h megálljak és élvezzem azt,a mi körül vesz. 

Erről eszembe jutott egy általános iskolai rajzfeladat és lehet,h bele kéne vágnom és újból megcsinálni. Most elmesélem, mert siketeknek és hallóknak is egyaránt jókis időtöltés lehet. A feladat lényege az volt,h gyűjteni kellett szép színes leveleket és ezek lepréselni (szülők legnagyobb örömére enciklopédiagyűjteménnyel oldotta meg, akinek nem volt más lehetősége:) nekem apukám szórítófogóval fogta össze a leveleket két falap között, úh maximálisan ki lettek préselve:P)

Ezeket 1-2 hétig kellett préselni és utána bevinni rajzórára. Ott képeket kellett belőlük ragasztani és nagyon jó volt,azt hiszem,minden gyerek élvezte. Lehetett formára tépkedni a leveleket, de persze az volt a legjobb, ha úgy oldottad meg, h a levél eredeti formája megmaradjon és úgy álljon össze az egész műalkotássá. Persze lehetett zsírkrétával is odasegíteni, a lényeg,h vmi egészen különleges jött ki a végén. Ajánlom mindenkinek, aki még nem próbálta.

 

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr8753926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ariadné · http://ariadne-fonala.blog.hu 2008.11.09. 07:57:02

Saját kíváncsiságból sikerült tegnap reggel megnézni a Sehen statt Hörent, de sajnos inkább csak a második feléről tudok írni, mert némi késéssel tudtam csak bekapcsolódni, ráadásul egyszer meg is szakadt a netem (ugyanis az interneten néztem).

A második felében arról volt szó, hogy a szomszédokat is be lehet vonni - ha jól értettem - egy siket lakóotthon életébe. Egy siket házaspár, akinek két kisfia van, mutatta be, hogy mit csinálnak. A nő jelnyelvi órákat tart felnőtteknek és gyerekeknek. Mindkettőbe belenézhettünk. Persze a felnőttek mondták, hogy ezt meg azt a szót elfelejtették :), de a gyerekek nagyon lelkesek voltak, és ahogy a nő mesélte, ők könnyebben, gyorsabban tanulnak. Most éppen az állatok jeleit tanulták. A szomszédokat elhívták egy kerti partyra is. Emellett ők egy honlapot is készítenek, ahol jelelni tanítják a honlap látogatóit. Olyan, mint a hallatlan.hu. A német változaton jó pár segélykérő mondatot is lejelöltek mind olyan esetre, amikor egy siket kérhet segítséget egy hallótól, mind fordítva. A honlap címét sajnos nem tudtam leírni.

Ariadné · http://ariadne-fonala.blog.hu 2008.11.09. 08:04:53

Mondjuk az is lehet, hogy ez egy korábbi adás ismétlése volt, mert a BR csatorna honlapján teljesen másról írnak:

www.br-online.de/bayerisches-fernsehen/sehen-statt-hoeren/index.xml

Meiklokje 2008.11.09. 21:29:15

hahó!

köszi szépen!
általában sok adón megy és gyakran ismételenek, de ennek gondolom az az oka,h nem akarják naponta 5ször ugyanazt az adást leadni.
én mindig arról írok,amit épp sikerült elkapnom, de úgy gondolom,h egy idő után úgyis mindenre sor kerül:) szerintem minden rész érdekes, és legtöbbször életutat mutatnak be,ami nem baj,ha nem épp akkor történt.
ezért buzdítok mindenkit,h nézze, mert azért én sem áldozom arra a szombatom,h 7féle adást megnézzek:)

Eper 2008.11.09. 21:53:14

Ez már nagyon gyanús... Olyan könyveket olvasol, mint én (Feldmár, Szabó Magda, Crystal...), hasonlít az ízlésünk és a (leendő) szakmánk, most meg kiderül, hogy szeretsz kirándulni és kreatívkodni is. És a témák, amiket felhozol, sokszor az én életemben is valahogy aktuálisak. Hihi, nem én írom ezt a blogot véletlenül?! :D:D:D

Nade, viccen kívül: préselt növényekből annyira jó dolgokat lehet csinálni!
Pl. lehet kapni kreatív boltokban fából faragott tömör képkeretet, és ha arra ragasztgatod fel decoupage-ragasztóval amit jó szárazra lepréseltél, akkor igazi falra akaszthatós és szinte térbeli képeid lesznek. És nem mellesleg lassan aktuális, hogy ez karácsonyi ajándéknak is szuper :-)

Ariadné 2008.11.10. 07:49:39

Egyébként a magyar műsorokat nem szoktad nézni? Külön hallássérülteknek nincs, ha jól tudom, de általában fogyatékossággal élőknek kettő is:

Sorstársak - pénteken 13 óra körül
www.mtv.hu/videotar/?id=32640

Esély - csütörtökönként 15 óra körül
www.mtv.hu/videotar/?id=32588

Az MTV honlapján elérhető a Videótárban, csak a műsor címét be kell írni a keresőbe. Mondjuk az a gond, hogy az Esély csak jelelve van, feliratozva nem. Ez életutakat mutat be általában (csak néhány alkalommal néztem eddig). A Sorstársak viszont feliratozva is van... bár elég gyors a felirat. Anyanyelven olvasva is többször lemaradt a 2. sor... főleg akkor, amikor kiírják a beszélő nevét és kilétét, aztán megpróbálják behozni ezt az időt... De ezek miatt lehet írni az MTV-nek. Az azonban szerintem nagyon jó, hogy vannak ilyen műsorok, bár nem tudom, mennyien nézhetik.

Ariadné 2008.11.10. 07:50:41

Olvasási gondom a Sehen statt hörennel kapcsolatban is volt, ezért én inkább a beszédre hagyatkoztam, azt könnyebben értettem, felfogtam.

Meiklokje 2008.11.11. 17:44:03

eper: akkor még a végén kiderül,h van egy lelki társam?:P
amúgy én mindent elolvasok ami a kezem ügyébe kerül, főleg amióta nem hallok. ritka az olyan,h azt mondom egy könyvre,h én ezt nem bírom végigolvasni.
köszi az ötletet!
Ariadné:
köszi az infot!
én már annak is örülök,ha feliratoznak vmit, majd erősödik a fantáziám a kihagyásoktól:)
amúgy én tudom követni a sehen statt hören-t olvsava (meg jegyzeltek is közben a bloghoz),de ez valószínűleg csak a szakmai ártalomnak köszönhető:)
a magyar műsorokat is láttam, a Sorstársakat is említettem vmelyik posztban. sajnos azok olyan időpontban vannak,h ritkán tudom nézni,de ha bárki be szeretne róla számolni, szívesen kiteszem,ha volt mi jó:)
csak azért nem említettem nagyon,mert ezeket elméletileg minden olvasónak elérhetőek,meg nem kizárólag siketekről szól. esetleg az Esély-ről írhatnátok nekem,mert én tv-s jelelésből egy kukkot sem értek, pedig olyannál tanulok jelelni,aki jeleli a parlamenti közvetítéseket is.

Eper 2008.11.17. 20:19:08

Meiklokje: lehet :))
süti beállítások módosítása