HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.02.07. 16:03 Meiklokje

Feliratos műsorújság -Kísérleti jelleggel!!!!!

Végre újból vannak feliratos műsorok többhónapos várakozás után a  magyar1-en. Ez megihletett....

Biztos nem csak én hiányolok egy olyan műsorösszefoglalót,ahol a feliratos műsorok szerepelnek. Most megalkottam a hétfői programot kísérleti jelleggel. (Amúgy ha talált vki ilyet, szóljon és nem szenvedek vele:)

Egy dolgot biztos megváltoztatok benne a közeljövőben: elöl fog szerepelni a műsor neve és utána a tv-adó. A használatához pedig annyit fűznék hozzá,h zárójelben ott van,h hol van a feliratozás, de van értelme egyáltalán kiírni, vagy úgyis tudja mindenki fejből?

A BBC Prime műsorát is bele akartam írni, de sajnos nem találtam a honlapjukon olyan opciót,h magyar feliratos műsorok. Esetleg ha vki ügyesebb, akkor elküldené nekem a linket, vagy vmi más oldalon található csak meg? (Nálam a teletext meghalt, de azt hiszem,h beszüntették mindenhol a teletext opciót, ami siratok, mert így angol felirattal nem tudom nézni  a műsorokat...)

Ezenkivül kimaradtak  a Duna Tv angol nyelvű feliratai, mert bár volt olyan opció,h angol nyelvű feliratozás, nekem nem volt lelki erőm kimazsolázgatni,h mi mikor van, esetleg tud vki ajánlani egy olyan oldalt, ahol a műsorújságon belül be van jelölve?

Szerettem volna még az Animax feliratos műsorait is beleírni,de ők sem nagyon tüntetik fel,h mit nem szinkronoznak.

Valamint az AXN is feliratoz éjféltájban fényévenként egyszer, de azt sem tudom,h azt hol lehetne előre megtudni.....

Szóval várom a kritikákat, segítséget kommentként meg mailben is (hallogatom@gmail.com) plusz az újabb ötleteket,h hol feliratoznak még (én sem ismerhetek minden adót:)

Tehát a művem hétfőre: (aki szeretné,kérje,és elküldöm mailben is szép színesen (ide vmiért nem akarja úgy feltenni....)

Hétfő (2009.02.07)
7.00  
  7.54 Duna Tv- A csitári hegyek alatt (444)
9.00  
  9.00 Tv2-Jóban rosszban (888)
13.00  
  13.05 MTV1- Popsziget (334)
  13.35 MTV1-Roma magazin (általában két nyelven feliratozzák alapból)
14.00  
  14.00 Duna Tv- Híradó (444)
  14.05 MTV1-Domovina (általában 2 nyelven feliratozzák alapból)
  14.29 Duna Tv- Indiai utazások (444)
15.00  
  15.00 Duna Tv-Irány a strand (444)
  15.30 Duna Tv-Európai kostoló (444)
  15.30 MTV1- Szívtipró gimi (334)
16.00  
  16.30 Tv2-Bosztoni Halottkémek (888)
17.00  
  17.40- MTV1-Egy lépés előre
18.00  
  18.00- Duna Tv- Híradó (444)
  18.25 Duna TV-Térkép (444)
  18.30 RTLKlub- Híradó (199)
  18.30 Tv2-Tények (888)
19.00  
  19.00 Duna Tv-Hősök és legendák nyomában (444)
  19.30 MTV1-Híradó (334)
  19.40 Tv2-Jóban rosszban (888)
20.00  
  20.00 Duna Tv- Közbeszéd (444)
  20.35 RTL Klub- Barátok közt (199)
21.00  
  21.00 Duna Tv- Vörös cárok (444)
  21.05 Tv2- NCIS (888)

13 komment

Címkék: blog tv kommunikáció link program felirat felhívás idegennyelv


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr80928580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szütyő 2009.02.07. 20:30:54

Szia!

Az ötlet jó, hogy műsor újságot kell csinálni de kiknek? A vele született siketek úgyanúgy lassan olvasnak szerintem magyarul, mint én angolul. Főleg ha kimaradnak betűk....
Az idősek, akik nagyotthallók, és többségében szemüvegesek is, meg nem tudják elolvasni a feliratot. Nekem csak -2es,de így se látom jól csak 1.5 méterről....

mellesleg a fényév nem az idő mértékegysége, hanem a távolságé.

Ariadné 2009.02.11. 15:35:00

Szütyővel ellentétben nekem tetszik az ötleted, noha nem kis munkát vállalsz/vállalnál így magadra! Nem hiszem, hogy felesleges lenne a felirat, hiszen akkor miért reklamál oly sok hallássérült ezért a szolgáltatásért és miért van feliratozva pl. egy olyan magazim műsor, mint a Sorstársak (M1)?

Szerintem írd ki, hogy melyik adón, melyik teletext oldalon van felirat. Mindig van olyan ember, akinek ez új!

Sok sikert!

Ariadné 2009.02.11. 15:38:10

Most találtam egy kutatást. Már olvastad?

Siketek és nagyothallók televízió műsorok
jeltolmácsolásával és feliratozásával kapcsolatos
preferenciája és médiafogyasztási szokásai (2007. június)

www.google.hu/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=2&url=http%3A%2F%2Fwww.szmm.gov.hu%2Fdownload.php%3Fctag%3Ddownload%26docID%3D15012&ei=ReKSSavqN4yg-gbP1tGOCw&usg=AFQjCNFWyYgzOvvBHJzLzr6--HkdbrUcXg&sig2=mTfDcx-HnaiD0kBl-rXJnQ

Meiklokje 2009.02.16. 21:05:59

na elolvastam. hát igen, mindenből több feliratot! a hallássérültekre sincs általános szabály:P

anita222 2009.02.20. 15:51:08

Sziasztok! Örültem,hogy rátaláltam erre az oldalra.A BBC Primmel kapcs-ban lenne hozzászólásom.Én is azt néztem évig,amikor is dec-ben eltűnt róla a txt.Jan-ban derült ki,hogy a kábeltv szolgáltatónk kivette a csomagból az idegen nyelvű adókat és akkor már fogni sem tudtam.Sikerült utánajárnom és most egy dekódert kaptunk hozzá havi 400Ft-ért,amin digitálisan jön az adás és ezen sikerül a txt-en keresztül a magyar feliratot behozni,amitől nagyon boldog vagyok,mert sok jó műsor van rajta.Kár,hogy az esti filmek közül csak a TV2-n van mostanában felirat,mert így nem sok választási lehetőséget adnak nekünk.

Meiklokje 2009.02.20. 16:45:13

hahó Anita!
ez a BBCPrime mindnekinél más:) nekem olyan a kábeltv,kb szeptember óta,h alapból van mindig magyar felirat, nem kell a teletext-el szenvedni, és kb. november óta nem is működik a text,amit azért sajnálok,mert angol feliratot így nem tudok beállítani,ha nincs magyar.

anita222 2009.02.20. 19:04:29

Kedves Meiklikje!

Kár,hogy a szolgáltatók így kicsesztek velünk! Régen nagyon szuperul működött ez az adó,engem nem zavart a txt sem,csak akkor amikor ilyen tv-t kellett vennem.Egy időben én is tudtam nézni txt nélkül,aztán vmiért nem.Na akkor vehettem egy új tv-t,amin txt is van.
Esélyegyenlőnke meg akkor érzem majd magam,ha én is megtudok nézni minden műsort,ami érdekel és nem abból kell választanom(sokszor nincs mit választani,mert hiába van több mint 100 csatorna,jó ha 1 adón van felirat.És az is időfüggő sajnos.

Meiklokje 2009.02.21. 14:34:03

köszi! válaszoltam:P

Ariadné 2009.02.22. 19:41:56

Nos, ha ez bárkit kisegít elkeseredésében, halló vagyok, de összesen 3 tévécsatorna közül választhatok, legalábbis kimondottan a tévé készüléken való tévénézést tekintve, és egyelőre esélyem sincs többre. Tudom, vannak a neten online adókat felsorakoztató honlapok, de azokon ritkán van jó adó. Arról nem is beszélve, hogy ha találok egy egészen használható ilyen oldalt, azt átszervezik, átalakítják és valahogy mindig úgy, hogy számomra használhatatlanná válnak. Most szomorkodom egy kicsit, aztán tovább lépek, még akkor is, ha nem követem az új hullámot, miszerint ne nézzünk annyit tévét. Én szeretek kikapcsolódni, időnként tanulni is a műsorokból, és ezért igen, képes vagyok sorozatokat is nézni, ahogy ismeretterjesztő vagy akár kicsit közszolgálatosabb (pl. esélyegyenlőségi) műsorokat. Persze saját ízlésem szerint megválogatva...

Meiklokje 2009.02.23. 13:54:52

na ez a tv egy érdekes dolog,írok róla posztot, h miét is életmentő a tv:) amíg hallottam,nekem tévékészülékem sem volt, nemhogy naponta nézzem:)most van 2. leírom majd,h miért.

anita222 2009.02.24. 15:51:02

Szia Meiklokje!

A másik emailemről átküldtem neked a feliratozott műsorokat,ill.amit válaszoltak.Remélem segíteni fog neked.Anita

Meiklokje 2009.02.24. 15:58:51

wow! el vok ájulva:) köszi! nem gondoltam volna.......
süti beállítások módosítása