HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.02.27. 12:41 Meiklokje

Tv-létszükség?

Ariadné kommentje ihletett meg a 3 adóról:) Szóval a helyzet a következő az én esetemben (Tv fontossága):

Amíg hallottam, hétközben szinte semmi tv-t nem néztem, koliszobában nem volt, a közös tv meg ugye elég macerás, úh szinte semmi. Hétvégén meg itthon 1-2 filmet. Aztán amikor elvesztettem a hallásom, rá fél évre kaptam a szüleimtől egy mini tv-t a koliba, mert akkor kezdtek el rendszeresen feliratozni a tv-adók, és ugye szerették volna, ha van nekem is vmi szórakozásom, hisz ugye a nagy bulizások mind a múlté voltak.Itt volt a 3 alapadóm. A szobatársammal gyakran beszélgettünk akkor, a napi 1-2 magyar sorozatot néztem meg,h gyakoroljam a szájrólolvasást, ennyi volt. A többi kollégiumi társam, akivel előtte jóban voltam, szinte meg sem próbáltak soha kommunikálni velem.

Aztán elköltözem albiba. A lakótársaim nem ismertem előtte, és itt 40 adós kábelszolgáltatás várt. Megismertem a BBCPrime-ot és amikor nyáron végig egyedül voltam az albiban (többiek otthon szüneten) a munka mellett ez maradt az egyetlen kikapcsolódásom. Ráadásul képzeljétek el, milyen az,ha egész nap nem szól hozzád senki. Ha ki is megyek az utcára, nem hallom, h mit beszélget Mari meg Juli néni a HÉV-en és a szomszéddal sem tudok eszmét cserélni,h milyen fajta a kutyája(ez régóta érdekel), hanem csak köszönünk és kész. Anyukám nem tud felhívni, hiába hívhatnánk ingyenes egymást, és a barátaim sok porgramja is kimarad számomra (tánc, szinkronos mozi stb.) nem várhatom el tőlük,h mindig hozzám igazodjanak. Ráadásul a munkahelyemen is egyedül vok egy kutyával, ott is kb. nulla kommunikáció, ha  a kutya nem jelez, akkor még annyi sem,h kimenjek a postáshoz aláírni a leveleket.

Csoda hát,h tv-t nézek? Igenis fontos,h én is tudjam,h mi történik a világban  és egész napos munka/tanulás után kikapcsolhassam az agyam egy gagyi sorozaton. De ugye ez sem mindig lehetséges, ha épp nincs feliratos. Természetesen azért nem vok tvfüggő, pl. imádok főzni és gyakori mozitörzsvendég vok, meg a jó öreg kocsmázás is összejön néha daktilozni tudó emberkékkel:) Meg ugye gyakran megyünk állatkertbe, kiállításra, az OSZK lassan a második otthonom és  a suliban is sokszor van jelenésem a közkedvelt TO miatt:) Hétvégén meg itthon a család + itthoni bnőm, szóval nem panaszkodásképp mondom, csak vázoltam a helyzetet. Manapság divat,h nekem nincs tv-m stb., és ha nem lenne divat, nekem akkor sem lenne,ha hallanék. De mivel ez az egyetlen módszer az olvasás mellett, ahol folyhat belém bárminemű információ, ezért szükségem van rá. Szerintem más hallássérültnek is, nem is gondolnak bele a tvadók,h mennyi nézőt vesztenek így,h nincs összefoglaló feliratos tvműsor.

Ráadásul nem csak a hallássérülteknek lenne rá szüksége. A magyarul tanulóknak is hasznos lenne. Meg a beülős helyeken,ahol az ordító tv-től nem tudsz beszélgetni, és inkább elhúzol.  Vagy bnőm néz mindent feliratosan,ha barátja már aludna, de ő még nem, mert a fiút csak a hang zavarja, a fény nem. A távolsági luxus busz/vonat járatokon is el tudom képzelni a feliratos műsorokat, ahol nincs külön fülhallgató a székeknél. Ezen kivül még biztos ezer olyan eset van,amikor hasznos lenne és nekem eszembe sem jut. Ráadásul javíthatnánk vele az értő olvasást is, hisz ez Mo-n elég nagy probléma, gyakran olvashatunk arról, hogy mennyi a funkcionális analfabéta........

 

6 komment

Címkék: tv reklám film mozi kommunikáció gyerek kutya buli egyetem emberek szabadidő múzeum iskola elmélkedés felirat könyvtár hallás idegennyelv szájrólolvasás daktil


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr23969526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalakóta 2009.02.27. 16:54:24

Nemrég írta az Élet és Tudomány, hogy a magányos embereknek társpótlék a tévé.

Ariadné 2009.02.28. 06:34:44

Nagyon jó ötleteket adtál, h mire jó a felirat hallók számára. Talán az ötleteidet bevethetnék a feliratozásért lobbizók. :)

Meiklokje 2009.03.06. 00:34:47

a magányos embereknek a net is ugyanúgy társpótlék ha így vesszük.....

Meiklokje 2009.03.06. 00:35:23

ariadné: hol lobbiznak feliratozásért? csatlakozok:)

Ariadné 2009.03.06. 09:59:38

Meiklokje! Sajnos nem tudom, de úgy rémlik korábban a te blogodon is olvastam olyasmit, hogy levelekkel lehetne "bombázni" a tévé csatornákat a feliratért (azt hiszem, a Duna TV merült fel). Nos, ha valaki lobbizó levelet ír a feliratért, ezeket is beleírhatja.

Meiklokje 2009.03.20. 14:01:11

remélem lesz ilyen.... :)
süti beállítások módosítása