HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.03.14. 12:55 Meiklokje

SsH

A mai Sehen statt Hören-t a BBR-en néztem meg 10.45-kor. A legelső riport volt a legizgibb,de lássuk mindegyiket:

Először egy siket kutyáról volt szó.Ugyanis  a siket kutyákat is be lehet tanítani, ugyanúgy megértik a jelelést, mint halló társaik a vezényszavakat. Egy Pico nevű dalmatán mutatták be,h mit is lehet kihozni egy hallássérült kutyából. Először is van rezgő nyakörve,amit ha megrezegtetnek,akkor tudja, h hívják vissza és visszajön. Ezenkivül megtanulta,h mindig nézze a gazdáit, hátha mutatnak neki valamit. 15 jelet tanult meg (fekszik,ül,áll,pacsit ad stb...) és ezt be is mutatták, tényleg tudja mindegyiket. A kutya nagyon vizuális, mindig követi az árnyékokat, a labda eldobásánál is onnan tudja,h merre szaladjon érte, nem a hangból,h hol esik le. Éjszakai sétáltatásnál pedig,miután a gazda szabadon engedte, utána elemlámpával villog neki, amire a kutyus visszajön. Az egész riporttal arra akarták felhívni a figyelmet, h a siket kutyák is ugyanolyan értelmesek,mint a többi, nem kéne őket egyből kölyökként elaltatni, mert "selejtesek". Egy könyvet is ajánlottak siket kutyák nevelésének témájában. A címe: Einfach taub.

Ezután egy siket hokijátékos hölgyet mutattak be. A lány mint első és egyetlen nő játszott a siket férfiak hokiligájában kapusként. A 2006-os Siketlimpián is részt vett a férficsapatban. Jelenleg a hallók női csapatának másodcsoportjában van, és itt is kapusként játszik, ő az egyetlen hallássérült. Az edzővel kézzel-lábbal kommunikálnak,de a lány nagyothalló barátja sokszor segít "tolmácsolni".

Végül pedig Rob Roy ausztrál pantominművész előadását lehetett megnézni. 30 sportfajtát játszott el pantomimmal a színpadon. Őszintén szólva nekem ez uncsi volt, ugye semmi történet, az épp mutatott sportágat pedig kiírták,úh gondolkozni sem kellett, h épp miről van szó. Mondjuk volt 1-2,amire lehet,h nem jövök rá magamtól: rugby, gyorsgyaloglás stb....

1 komment

Címkék: sport kutya ssh sehenstatthören pantomim


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr411001627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ricu2 2009.03.17. 20:33:40

A szomszédom dalmatája mindig kiszökött, és hiába kiabáltak utána, nem jött vissza, nem is figyelt rájuk. Csoda, hogy évekig megvolt nekik és nem csavargott el végleg. Mondtam nekik, hogy a kutya süket, nem hitte el. Pedig a kutya totálisan süket volt, nem pedig neveletlen. Ők kiabáltak utána, aztán feladták, én megvártam, míg megfordul és intettem neki. Nekem mindig visszajött :) Ha nem fordult meg, de közel volt, a közelébe dobtam egy követ, akkor megnézte, honnan jött és megint egyenesben voltam.
A kutya átszökdösött hozzánk, olykor a mi kapunkon belül ugatott rám, nálunk őrizte a házat, nem otthon :) Mindig meglepődött, ha látott hazajönni és hazarohant :) Egyszer mikor ki akartam menni a bejárati ajtón, rajtakaptam, hogy ül az ajtónk előtt. Halkan nyitottam az ajtót, rászóltam párszor, egyre hangosabban, tapsoltam mögötte, fölötte, meg sem rezzent. Csak akkor ijedt meg, amikor a kezem a háta mögötti "holt térből" előrenyúlt. Akkor szaladt haza.
És ezek után sem vette észre a gazdája, hogy süket a kutya... :(
Erre mit lehet mondani?
süti beállítások módosítása