HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2008.10.29. 15:11 Meiklokje

Esküvő

 Tegnap voltam jelelni és úgy érzem,h kezdem érteni a logikáját:)

Már kaptam egy kitöltött kérdőívet vissza  a dogámhoz, ezúton is köszönöm az érintett siket lánynak!

Máe 2 napja otthon tengödtem,jó volt egy kicsit kimozdulni ma, nem csak a boltig,hanem melóba:) Az egyik munkahelyemen felmondtam és hétfőtől már nem dolgozok ott. Nem kerestem mást, mert most a szakdogára szeretnék koncentrálni, lehet nem ártana nekiállni:)

A mai kérdésem az lenne,h ti mit csináltok hogyha hivatalos dolgot kell végigülni, mint pl. esküvő vagy ilyesmi? Mert ugye illik ott lenni, de semmi értelme, főleg,h sokszor a hallók is unják nemhogy még az aki egy szót sem ért belőle. Én elmegyek mindegyikre azért persze, már megtanultam a suliban nyitott szemmel nem odafigyelni (mondjuk amúgy sem tudnék figyelni,mégha akarnék is,ha nem hallok).

 És mi történik ha siketek házasodnak? Odaáll egy jeltolmács és eljeleli vagy betanulják előre a szöveget,h mikor mit kell mondani? Főleg akkor jó kérdés, ha az egyik fél hallássérült csak. Én nem örülnék,ha odaállna egy jeltolmács, még akkor sem ha érteném h mit jelel. Ez most nem a személyük ellen szól, csak egyszerűen nem tudom elképzelni,h ne a jövendőbelimre szegezzem a tekintetem,hanem végig vki másra. Ez olyan abszurdnak tűnik. Mondjuk nem voltam még siket esküvőn és valószínűleg nekem sem lesz az elkövetkezendő jópár évben, de azért érdekelne  a dolog. Hasonló helyzet mondjuk gyakran fennál: diplomaosztón,ballagáson, keresztelőn stb.... Ez egy elég idegesítő dolog,

 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr97738707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ariadné · http://ariadne-fonala.blog.hu 2008.10.29. 17:43:26

Szia!

Ha kérdőívet kell kitölteni, nekem középsuliban volt 2 siket és egy nagyothalló osztálytársam, őket meg tudom kérdezni, hogy kitöltenék-e, persze a pontos kritériumokat te tudod.

Az esküvőről kérdezhetnéd pl. Lealinát (hallokas.freeblog.hu/), de ismételten az egyik volt osztálytársam, aki nagyothalló, ő is tudna szerintem mesélni (már csak az a kérdés, hogy akar-e... nemrég született gyermekük). :)

Sándor 2008.10.29. 19:18:56

Meiklokje. Bontsuk ketté a kérdést. 1.) Mit csináljál mások esküvőjén. Én pl. halálra unom magam, de ha nem lehet kitérni (pl. rokon házsaodik) elmegyek. 2.) Milyen legyen a saját esküvőd? Nos ez utóbbi már rajtad is múlik. Lehet nagy felhajtással is. Az unokatesóm anno bement az arával a helyi anyakönyvvezetőhöz, megkötötték az esküvőt és levélben értesítettek mindenkit, hogy ekkor, meg ekkor összeházasodtak. Ugyanez az unokatesóm átiratott két műtétet a kórházban másik dátumra, hogy eljöjjön az én esküvőmre.

Hedda 2008.10.29. 20:54:05

Szio!

Tenyleg csak rajtad es a parodon mulik, hogy milyen legyen az eskuvod :) En siketkent ferjhez mentem a hallo paromhoz. Hovatalos jeltolmacs nem volt, de az egyik tesomat, aki jeltolmacskepzobe jart eppen akkor felkertem, hogy tolmacsoljon siket vendegeink szamara es nem utolsosorban nekem is. Amugy hol ot neztem, hol a papot, hol a paromra figyeltem. De legfokeppen a kezemben tarttt kis konyvet figyeltem a templomi szertartas alatt, ami pont olyan volt mint a pape, ennek segitsegevel tudtam jol nyomon kovetni az adott szoveget :) Sot az eskut a paromnak is es nekem is fel kellett olvasnunk, igy egyforman lettunk kezelve :)

Hedi

Eper 2008.10.30. 10:21:18

Én is voltam halló-siket esküvőn, igaz, polgári volt. A jelnyelvi tolmács az anyakönyvvezető mellett állt, és jelre tolmácsolta a felolvasott szöveget. Így sem a siket vendégeknek, sem az ifjú házasulandóknak nem kellett két irányba figyelni. Ja és még a tolmácsnak is alá kellett írnia a nagykönyvet, érdekes :)

Amúgy ha esküvőre mész (máséra), én a helyedben rendelnék egy tolmácsot, az úgyis jár neked, és ha mindent nem is értesz, legalább nem uncsi és gyakorlod a jelelést :))

Meiklokje 2008.11.03. 18:31:53

hát remélem,h mire az esküvőm lesz,addigra nem kell majd jeltolmács,de ha lesz siket vendégem,akkor majd azért neki engedem a tolmácsot:)
magamnak egyenlőre vendégként nem rendelek,mert ugyanannyit értenék még belőle,mintha szájról olvasnék. ráadásul mivel nincs a rokonságban siket, biztos nagy érdeklődést keltene a jeltolmács és sokan inkább őt figyelnék,úh ezért is kimarad mindenképp,ha vendégként megyek.
süti beállítások módosítása