HTML

Hal(l)ogatom-a siket élet

"Saját szomorú létem Üzent nekem hadat. Már támad ellenségem- Nemrégen még szabad Utamat állják gyülevész Hadak, volt békém odavész. Sorsom merre halad? Ha a jel, Szeretet, feléd Mutat, meghallgatod az én Háladalaimat." /Hadewijch/ kérés,kérdés,panasz,óhaj, sóhaj,vendégposzt ide: hallogatom@gmail.com

Friss topikok

  • Tóth Ildikó: Az én 21 éves fiamtól minden évben elveszik a családi pótlékot,határozat nélkül egyszerüen nem kül... (2013.08.27. 16:18) Támogatások(k)?
  • Csetgab: Elnézést, hogy kétszer is leírtam, de az első hsz. ezidáig nem jelent meg. (2010.10.15. 20:35)
  • Szalakóta: Nem lehet, hogy az a betegség agyhártyagyulladás volt? (2010.05.19. 16:04)
  • Szalakóta: Mármint a szájról olvasás megtanulásában. (2010.03.23. 22:00) Szájrólolvasás
  • Szalakóta: Attól még lehet, hogy egy némának mutogatva kell útbaigazítást kérnie, mert biztos alap nélkül, ke... (2010.03.20. 14:42) Továbbra is:siket v süket?

2009.04.03. 14:18 Meiklokje

Kérdőív II.

Most lássuk a másik kérdőívet a siketek idegen nyelvi oktatásáról. Egy teljesen siket lány töltötte ki, ez így autentikusabb lesz:

Kérdőív a siketek idegen nyelvi oktatásáról

1. Hány éves vagy? 24

2. Milyen fokú a hallássérülésed? súlyos, 100% J

3. Milyen idegen nyelvet/ nyelveket ismersz? német, angol

4.Miért kezdtél el idegen nyelvet tanulni? német: 16 éves korom óta, az angol megszakításokkal kb. 5 éve

5.Milyen iskolákban és hogyan tanultad? németet a középiskolában, az angol egy tanfolyamon a siket csoportban

a.,idegen nyelv

b.,helyszín

c.,heti óraszám

d.,csoport létszáma

e.,résztvevők eloszlása

f.,módszer

g.,hány évig tanultad?

német

középiskola

3-4

8

fele siket, fele nagyothallók

orális oktatás

4

angol

Nyelviskola

6

5-7

mind siketek

jelnyelvi oktatás

kb. 3,5

angol

 Egyetem által hírdetett nyelvi kurzus

3

4

mind siketek

jelnyelvi oktatás

kb. 1 éve

 

 

 

 

 

 

 

6. Melyik nyelvtanulási lehetőséget tartottad a leghatékonyabbnak? Miért?

a jelnyelves oktatást, hiszen ez az én anyanyelvem, és ezen nyelven mindent megértem.

7. Jelelve vagy szájról olvasva hatásosabb-e szerinted a nyelvoktatás?

jelelve. J

8. Min változtatnál a siketek idegen nyelvi oktatása során?

több nyelvtani magyarázat, több feladatgyakorlást, kevesebb a kiejtési gyakorlás, játékos feladatok, szigorúbb tanár

9.Van nyelvvizsgád? Ha igen, milyen típusú?

van, angol alapfokú, B1.

10. Milyen gyakran van szükséged az idegen nyelv tudásodra?

mindennap használom, vannak külföldi ismerőseim, unokatestvéreim, akik Amerikában laknak.

11. Mivel foglalkozol? Feltétel volt, hogy ismerj valamilyen idegen nyelvet,hogy felvegyenek a munkára?

Tanfolyamszervező vagyok, ott nem feltétel az angol nyelvtudás, de én tanulás-függő vagyok, és szeretek tanulni, ráadásul jó, ha valaki tud angolul.

12. Szerinted érdemes a siketeknek idegen nyelveket tanulni?

Igen, ha kint vannak bármilyen országban, ezzel a nyelvvel simán meg tudja oldani.

13. Szerinted mi az oka annak, hogy viszonylag kevés siket ismer jól egy idegen nyelvet?

Mert nem szeretnék tanulni, félnek a nehézségtől.

14. Ha külföldi hallókkal találkozol, akkor ugyanúgy tudsz velük kommunikálni, mint a magyar hallókkal, vagy nehezebb más nyelven?

Nemzetközi jelnyelven, angol artikulációs szavakat használok. Sokkal könnyebb, mint a külföldi hallókkal. A hallókkal inkább angol irásbeli kommunikációt választom.

15. Végül szeretném, ha leírnád, ha van még valami, ami kimaradt és fontos az idegen nyelv oktatással kapcsolatban.

Szeretnék tanárt váltani, ami kifejezetten siketeknek való. A mostani tanfolyam jó, csak a tanár nem, hiszen alig magyarázott nyelvtani szabályokat, nem használja a táblát, alig használunk a füzeteket. 

 

 

6 komment

Címkék: nyelvészet iskola kérdés idegennyelv siket


A bejegyzés trackback címe:

https://hallogatom.blog.hu/api/trackback/id/tr921041856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whk 2009.05.20. 16:47:52

Nagyon jó ötlet ez a kérdőív!Gratulálok!
Egy kérdéssel fordulok hozzátok:ismertek-e olyan magyar honlapot vagy egyéb médiumot ahol információkat tudhatnék meg arról,hogy milyen idegen nyelveket tanítanak a magyar siket diákoknak?Köszönöm :)
Ill. ha lehet ajánlanék egy linket a témához:www.naprakez.hu

Meiklokje 2009.05.21. 13:57:46

hahó!

köszi a linket. konkrét weboldalt nem tudok mondani, de az biztos,h az ELTE-n kutatják a témát, talán az angol tanszéken, de ebben nem vagyok biztos.

whk 2009.05.25. 22:56:37

Igen olvasgatom, a link:http://esely.elte.hu/siketek/index.shtml
Ha jól tudom még mindig tartanak angol nyelvórákat siketeknek.
Többen is kitöltötték a kérdőíved,éert nagyon érdekelnének a vélemények. Én franciát szeretnék tanítani siketeknek,de nem tudom mennyire lenne rá igény.

Meiklokje 2009.05.26. 21:30:21

ez a 2 kérdőívem van.
hát sztem nagy fába vágod a fejszéd, de drukkolok.
hollandra és németre egyenlőre nincs igény, v legalábbis nekem sikerült senkiben sem felébresztenem a nyelvtanulási vágyat:)
most ezen a tanfolyamon gondolkodok, hátha segítene vmit a cél érdekében:
http://www.sinosz.hu/pages/Default.aspx?id=9856&main_menu=

whk 2009.05.28. 19:32:17

@Meiklokje: Ez a tanfolyam is nagyon jó ötlet és nagyon hasznos!Nemrégen voltam egy jelnyelvi tanfolyamon (nem Mo.-n) amit egyébként nagyon élveztem,de az oktató nem fogadott el semmi "jel-próbálkozást".Szóval ha valakinek valami nem stimmelt a kéz konfigurációban vagy ilyesmi,akkor nem az volt a reakció,hogy "jó is van benne, de pontosan így van",hanem az elutasítás.Ezzel azt érte el,hogy a végére senki nem mert olyan jellel próbálkozni,amiben nem volt biztos, pedig sztem a nyelvtanulásban nagyon fontosak ezek a próbálkozások.A lényeg,hogy ilyen dolgokat én sem veszek észre magamon és erre valók az ilyen szakmai fórumok, amit itt említessz!Remélem sok jelentkező lesz!
Szóval nem túl keresett a nyelvtanulás...Majd croissant etetek a jelentkezőkkel, meg jófajta franszia borokat iszunk :)

Meiklokje 2009.06.08. 17:22:46

hát igen pedig fontos lenne a pozitív visszacsatolás!
a franciaoktatáshoz pedig sok sikert, esetleg majd számolj be,h h halad! engem érdekelne...
süti beállítások módosítása